{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 126

Underligt lamda tal? {{forumTopicSubject}}

Hejsa føste gang bilen var til syn sagde lamda tallet 1,05 og i dag kørte en mekaniker den til som han ikke skulle have gjort men der sagde lamda tallet 1,04 hvad skyldes det? da min far skulle til syn kørte han ca. 3 km og mekanikeren havde 8 km til syns hallen. Har bilens temperatur en betydning? Så vil det jo sige hvis jeg blæser bilen af i en time så er der chance for at den kommer ned på de 1,03 da der er kat på den. det er en celica fra 90 1,6 motor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underligt lamda tal?
  • #1   16. apr 2008 Ville de ikke syne den pga. Lambda 1.05?? Synsmanden er jo sindsyg

Hvad med CO tallet?

• #2   16. apr 2008 Lambda tallet skal være 0,97-1,03. Alt udenfor kasseres.

Er det i tomgang eller ved mellem 2 og 3000 rpm? Fir han har KRAV på at godkende det, hvis tallet er i orden ved forhøjet tomgang.

Men ellers er det bare at finde de andre tal frem. Så kan du se hvor fejlen ligger. Om det er CO'en, i ilttallet eller HC'en.

• #3   16. apr 2008 Ahhh det kommer nu an på hvor dygtig synsmanden er.

Ja i teorien siger det 1.03 - 0.97 men de går mere op i at CO-tallet er nder 0.5% ret hurtigt.

Noget så lidt som en utæt manifold eller pakning er nok til at lamda sonden måler forkert (falsk luft)

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2007

#4   16. apr 2008 Den var i tomgang de andre tal kender jeg ikke lige da de ikke står på papiret :S! Men det er noget været noget for troede jeg havde en brændt ventil og nu siger en mekaniker den ikke er brændt og den kører på alle fire cyl. Og der er ingen huller i manifolden eller udstødningen, kat fejler intet. Kan det være selv sonden der fejler noget? for den købte jeg hos hyerautodele el hvad de nu hedder, og det havde kun en universal så ledningerne skulle tilpasses og de er ellers nu tilpasset som det skal være:S! så fatter ikke hvor fejlen er:S

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2007

#5   16. apr 2008 Okey hvad er HC? hvordan skifter man det? og passer det at hvis bilen har været til omsyn 2 gange så er det fuld syn næstegan man tager afsted eller er det bare mig der har hørt forkert?:D

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2007

#6   16. apr 2008 Hvor kan jeg evt få lavet en test om det virker før jeg tager til syn næste gang? eller er det kun syns manden som har sådan nogen udstyr

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2007

#7   16. apr 2008 ahhh ved ikke hvad jeg skal gøre for havde sagt til mekanikeren lamda tallet var ustabil og manden kørte den alligevel til syn i dag og fik omsyn kun pga det dumme dumme tal. kan det ikke være pga en det er en universal sonda? skulle jeg måske tag ud til en hugger og prøve en af deres og håbe på den ikke fejler noget?

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2007

#8   16. apr 2008 Lars H hvad er 4 gasmåler?

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2007

#9   16. apr 2008 okey mange tak skal jeg bare tag hen til ham og sige til ham kan du ikke måle de 4 gasmål forstår han så hvad jeg siger eller kigger han underligt på mig og tænker hvad fanden fabler du om dreng?:D

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2007

#10   16. apr 2008 okey cooool så ager jeg ned til ham i morgen og spørger ham:D!

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2007

#11   16. apr 2008 TAK FOR HJÆLPEN DRENGE:p!

• #12   17. apr 2008 Lamda tallet måles ved forhøjet tomgang (2-2500o/min)

Kommentér på:
Underligt lamda tal?

Annonce