{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

Tændrør: Iridium?? Platinium?? {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har købt nogle Denso tændrør, jeg får så afvide af min mekaniker "UHHHH DET JO IK PLATINIUM, PUUHHAAAAAA, det holder ikke i længden, de vil brænde af osv osv.", men når jeg kigger på modellen,er de Denso rør jeg har købt, Iridium. Der står også i motorrummet at der SKAL være platinium rør i.

Nogen der vil være sød at forklar forskellen eller forklar hvad jeg ik fatter :D?

Tændrør specs:
MODEL: DENSO Q20PR-U11
IRIDIUM POWER: IQ20
IRIDIUM TOUGH: VQ20
GAP: 1.1

På forhånd tak!

/Fayyaz

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændrør: Iridium?? Platinium??
  • #1   3. maj 2008 Det har noget at gøre med den legering, der sidder på spidsen af tændrørene. Platin er mindre modtagelig overfor feks. sod end iridium, og derfor holder platin bedre, og giver dermed en bedre tænding, hvilket skåner motoren mod eks. bankning.

• #2   3. maj 2008 Det har kun noget med holdbarheden på rørene at gøre, altså hvor længe de vil holde.
    Så det med at bilfabrikanterne siger der skal platin-rør i er fordi de kører med et højt km-interval for udskiftning af tændørene, og almindelige tændrør ikke ville kunne holde så længe.

Så der sker ikke noget ved du monterer dem der du har købt, bare de har det rigtige glødetal, og elektrodeafstanden passer.

Kommentér på:
Tændrør: Iridium?? Platinium??

Annonce