{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Aut. gearkasse i Passat 3B. {{forumTopicSubject}}

Hej Brugere!

Jeg overvejer meget kraftigt anskaffe mig en stationcar, og er faldet for en Passat fra 98 med en del originalt udstyr - heriblandt automatgear. Modellen er en 1,8 med 125HK og den har kørt 145.000km.
Mine spørgsmål til jer lyder:

1. Er bilen's motor kraftig nok til at køre med aut. gear uden at det vil virke for anstrengt.

2. Jeg har uploaden et billede i min profil - hvilken gearkasse er der snak om?? (sælger ved det ikke!)

3. Er der generelt mange fejl / mangler / skavanker med gearkasserne på denne model? Kan nemlig se at der er mange hvor de er skiftet?

Jeg håber der sidder nogle kyndige mennesker derude, som kan hjælpe mig - GO eller NO GO!!??

Mvh Allan Laursen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aut. gearkasse i Passat 3B.
  • #1   12. maj 2008 bare en almindelig automatgearkasse.. tvivler på det er en tiptronic

  • #2   12. maj 2008 Hvad er forskellen på:

    Alm. aut gear
    Tiptronic
    Multitronic

    Og er det ikke de muligheder der er?


  • #3   12. maj 2008 ved alm automatgear kan du sætte den i D og så kører den... Tiptronic er en almindelig automatikgearkasse med converter, som også kan skiftes ved at tippe gearvælgeren frem og tilbage. Den kan også skifte fra knapper på rattet.

    Multitronic er med to remskiver som kan variere i diameter. Mellem de to skiver kører en stålkæde. Multitronic kan også skifte ved at tippe gearvælgeren frem og tilbage og ved rattet.

    Der er altså stor forskel på gearkasserne fysiske opbygning, men set fra kørerens side er der ikke så stor forskel.
    Men hvor den mere traditionelle tiptronic har ulemper af forhøjet brændstofforbrug og mistet moment, eks 0-100 km/t og mindre topfart, så har multitronic et bedre brændstofforbrug også i forhold til en alm. gearkasse og man kan slet ikke mærke skift mellem gear.

    Da der har været problem med multitronic, ang. motorer med stort moment, er det "kun" i de små motorer, Audi sætter en multitronic i.

    Derudover findes der også DSG, direct shift gear, som er den nyeste, mener Audi vil kalde den noget andet, har både et bedre brændstofforbrug og en bedre tid på 0- 100 km/t end nogen af de andre tilsammen og hvis jeg skulle købe en ny bil, vil jeg helt klar vælge den med DSG.


  • #4   12. maj 2008 da SQUIRREL: Kan du se ud fra billedet hvilken gearkasse dette er?

  • #5   12. maj 2008 hmmm... hvis du - når den står i D (drive) kan skubbe den ud til siden og geare op og ned manuelt er det enten en triptronic eller multitronic.. men... bilens motor taget i betragtning vil jeg skyde den til at være med triptronic... men... noter bilens stelnummer og ring ind til VW... de kan slå den op ud fra stelnummer og give geartypen helt 100% :o))

  • #6   12. maj 2008 Jeg kan vel også spørge sælger om man kan skifte fra rattet...

    Tak for de fine svar.


  • #7   12. maj 2008 ja... men både triptronic og multitronic kan skiftes fra rattet... faktisk er det ret så spast med knapperne bag rattet, hehe.. det bliver man glad for.... men hvad end du gør... prøvekør IKKE en med DSG lige inden... Det er totalt anderledes (til den extreme gode side)... DSG gear er ULTIMATIVT.. men.. er pisse dyrt og findes kun i nye biler :o))

  • #8   12. maj 2008 det er ik ret mange vw med tiptronic hvor man kan skifte på rattet

Kommentér på:
Aut. gearkasse i Passat 3B.

Annonce