{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.558 visninger | Oprettet:

skoda octavia sænkning og 18 tommer {{forumTopicSubject}}

hej
jeg har problemer med min skoda octavia fra juni 2007, bilen blev fra forhandleren leveret sænket ca 25mm sporet og monteret med org skoda RS 18 " fælge, jeg har så nu kørt ca 10-15 000 km på fælgene som er monteret med 225/45-18 Donlup sp sport maxx dæk, jeg har så snakket med forhandleren igen og han siger den har lavet hæl og tå og det er meget normalt at den laver sådan et nummer, når dækkene er så brede og bilen er sænket. er det mig der har gjort noget forkert eller har jeg bare været uheldig? hvad gør I andre med endnu større fælge? det kan da ikke passe at man skal nøjes med de 15 tommer den kommer med fra fabrikken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skoda octavia sænkning og 18 tommer
  • #1   20. maj 2008 r to betegnelser for samme problem. Moderne bilers undervogne og hjulindstilling med negativ camber og spidsning på baghjulene sikrer en god retningsstabilitet, men kan give slidproblemer i form af forøget støj fra dækkene. Problemet opstår ved en forøget højdeforskel på for- og bagkanten på mønsterblokkene i dækkets skulderparti. Efter nogle tusind kilometers kørsel vil der altid være en minimal højdeforskel på 1-2 mm, hvilket giver problemer, men forøges højdeforskellen kan problemet opstå. Problemet kan opstå på alle lavprofildækmonteringer, uden at man dermed kan sige, at en bestemt dækmontering altid vil give problemer på en bestemt bilmodel:

    Problemet forekommer oftest på større biler, på biler mindre end Golf klassen opleves problemer sjældent.

    Der er større risiko for, at problemet opstår, ved megen kørsel på motor- og landeveje med få sving.

    Jo lavere dækprofil - jo større risko.

    Slidte støddæmpere og hjulophæng forøger risikoen for at problemet opstår.

    Risikoen for at problemet opstår kan minimeres ved hurtig kørsel i skarpe sving, ved at skifte hjulene rundt fra for til bag (altid samme side) for hver 7-10.000 kilometers kørsel, samt mest vigtigt ved at øge dækkets lufttryk. Lavprofildæk kræver højere lufttryk for minering af risikoen for disse problemer.

    http://ndias.com/sw10739.asp


  • #2   20. maj 2008 Min gamle Octavia kørte 160.000 km. med gevind undervogn og 17" uden på noget tidspunkt at lidt under mystisk dæk slid.

Kommentér på:
skoda octavia sænkning og 18 tommer

Annonce