{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.898 visninger | Oprettet:

Trækker ikke ordenligt {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes ikke min Punto trækker ordenligt..

Hvis jeg trykker speederen i bund, trækker den - ikke voldsomt - men når den så kommer over 5500 omdrejninger, tager den ligesom fat, og så går det stærkere med at tage omdrejninger.
Den gør det ihvertfald i 1. og 2. gear, har ikke lige prøvet i 3. og opefter.

Men når jeg lige har tændt bilen, hvis den har stået ude om natten og den er kold, så accelerer den også meget hurtigere lige det første halve minut den er tændt.
Men så bliver den "sløv" igen.

Hvad kan være galt her?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trækker ikke ordenligt
  • #1   31. maj 2008 mal den blå og smid den i fjorden så finder de den aldrig hehe.

Ej spæg til side ved sq ikke. held og lykke med det.

• #2   31. maj 2008 thor l du er jo ikke sjov???

hey .. nu skal du huske at varm luft som vi har i øjeblikket gør din motor mere sløv en kold luft da kold luft fylder mindre og der derved kan være mere luft i cylinderen når denne er kold.. det kan godt gøre at bilen virker lidt sløv.. men husk.. man trykker ikke en motor af kold! smiley

• #3   31. maj 2008 Hvornår ved man den er varm Peder ? Selvom varme nålen jo hurtigt kan stige, men den stiger jo bare hvis du har bremset hårdt, eller andet... you know..

• #4   31. maj 2008 Peder M - Det giver bare NOGET mere kraft når den kommer på 5500 omdr.
    Og når jeg har kørt den deroppe i 5500 har den været varm.

Når den er kold, kan den acceleret meget hurtigere i de lave omdrejninger end når den er varm. Der tager den faktisk ret godt fat helt nede ved 1000 omdr., hvor den ikke gør når den er varm.

Og jeg trykker den ikke af, når den er kold smiley

• #5   31. maj 2008 Steven A > Stiger varmenålen hvis du bremser hårdt?? Hvad er det for en gang vrøvl...?

• #6   31. maj 2008 Mads K > Nu er det jo bare en 1.2'er - ikke just en racerbil, og vejret er som en anden nævner varmt - derfor bliver ydelsen ikke bedre! Tror bare ikke du kan vride mere ud af den bette motor smiley

• #7   31. maj 2008 Daniel : Min fejl.. sorry.. hvor langt op på nålen vil i sige, før den er ordentlig varm så ? nogle gange synes jeg der går meget længere tid en andre...
    undskyld mads, jeg spørger i din tråd, men nu var vi lige inde på det...

• #8   31. maj 2008 Steven A > Jamen det er jo forskelligt, vandet bliver jo hurtigere varmt end olien - og hvis du starter op med at tæske din motor kold og køre den hårdt bliver vandet lynhurtigt varmt, men olien er stadig ikke varmt nok... Kør pænt og ikke over 3000 omdr indtil vandet i hvert fald er ca 85-90 grader varmt (Ca midt i måleren) Og har i olietemp i, så lad olien blive i hvert fald 70 grader..

• #9   31. maj 2008 Alle biler er hurtigere når de er kolde. Sådan er det bare.

• #10   31. maj 2008 ja steven sikke en gang vrøvl du.. som daniel siger.. vandtemp er ikke ensbetydende med at motoren er varm.... olien er først varm ved 80-90 grader.. der er olien sånd at den komer ind og smør alle steder ordentligt. olietrykker er her også meget lavere...

• #11   31. maj 2008 Så syntes jeg bare at der mærkeligt, at den bliver hurtig når den kommer op efter de 5500 omdrejninger?

Kommentér på:
Trækker ikke ordenligt

Annonce