{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.897 visninger | Oprettet:

hjælp til at finde fejl i automatgear {{forumTopicSubject}}

har lige købt en daihatsu charade 1,3i G 102 fra 93 med automatgear.... idag fik jeg så problemer havde lige sat min kammarat af og skulle køre hjem da jeg så sætter bilen i D rokker den sig ikke ud af stædet så prøver både L, 2 og bak men intet sker så sætter jeg den i neutral og giver den et lille skub så den triller lidt og sætter så bilen i D igen så tager den ved det går ozo godt de første 900meter men så hopper den ud af gear og vil ikke tage fat igen lader så bilen trille og da den er kommet ned under 20 sætter jeg den i D igen og langsomt tager den fat igen så kunne jeg køre et par km og så var den gal igen sådanne gik det 5 gange og sidstagang det skete lod jeg bilen trille og satte den i park men heller ikke der ville den tage ved den skralderede bare helt vildtindtil den ramte 5-10km/t bilen premsede bradt som den burde..
så satte jeg den i D og så ville den køre og nu køre den som den skal men larmer helt vildt fra gearkassen...
skal jeg finde en brugt gearkasse eller converter???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til at finde fejl i automatgear
  • #1   14. jun 2008 hmm... er der ikke olie i den gearkasse?? prøv lige at efterse standen

• #2   14. jun 2008 Den har ihvertfald IKKE godt af at du smider den i park mens den stadig triller. Ny olie kan også gavne, ved fra dengang Spasseren var med aut.gear at den ikke altid skiftede så godt der hjalp det med ny olie på.

Find en manuel gearkasse, evt donorbil, da pedaler osv også skal flyttes, de små motorer blir langt mere økonomiske med manuelt gear. Jeg gik fra 13-15km/l til 19-21km/l ved at skifte gearkassen (dog også motoren, men til samme variant)

• #3   14. jun 2008 olien i gearkassen er meget tynd.... men der er jo nok på....

Christina J ... kan ikke skifte til manuel da jeg er afhængig af aut. de næste 18 - 22 md... har smadret venstre knæskald og venter på anden operation da den første mislykkedes og tror ikk det ville gavne benzin forbruget overhovedet da den på nuværende tidspunkt går 16-21 km/l smiley

• #4   14. jun 2008 Nå ja så er du jo afhængig af spasser-gearet smiley

• #5   14. jun 2008 hehe tja sårn kan man godt se på det...
    men bider smerterne i mig hver fredag og lørdag aften og tager til race.. og det gør jeg kun i de andre... charaden er for klien til at køre med jo... smiley

Kommentér på:
hjælp til at finde fejl i automatgear

Annonce