1.622 visninger
|
Oprettet:
VW AAZ-motor tandremsskift {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Ja, så gik den ikke mere... min svejsning af mit beslag til dieselpumpen holdte ikke.. så nu er den ved at gå løs IGEN. Jeg har derfor besluttet mig for, at finde et nyt beslag.. gruer lidt for hvad det koster... det er med garanti ikke billigt.
MEN - her mit egentlige spørgsmål.
Når jeg nu alligevel skal have dieselpumpen af for montering af nyt beslag, kan jeg jo lige så godt skfte tandremmen.. MEN...
ER DER en der kan fortælle mig, hvordan de forskellige tandhjul skal stå iforhold til pumpen? er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 279
jan 2006
Følger: 43 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 88 Svar: 800
piller ventildæksel af og finder et stykke 4 mm fladjern som du låser knasten med og ventileren skal vippe på cylinder nr 4
find en stykke 18mm rundjern som du låser pumpen med når mærket flugter langs med pumpen og mærket opad ...
så er det bare på med remmen og spænde den så du kan vride den 90 grader med to finger
pild alle låse af og drejer motoren en eller to omgange i den rigtig retning og sæt den så på mærket på svinghjulet og se efter om de andre mærker står rigtig ...
VW AAZ-motor tandremsskift