{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

VW AAZ-motor tandremsskift {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Ja, så gik den ikke mere... min svejsning af mit beslag til dieselpumpen holdte ikke.. så nu er den ved at gå løs IGEN. Jeg har derfor besluttet mig for, at finde et nyt beslag.. gruer lidt for hvad det koster... det er med garanti ikke billigt.


MEN - her mit egentlige spørgsmål.

Når jeg nu alligevel skal have dieselpumpen af for montering af nyt beslag, kan jeg jo lige så godt skfte tandremmen.. MEN...

ER DER en der kan fortælle mig, hvordan de forskellige tandhjul skal stå iforhold til pumpen? er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW AAZ-motor tandremsskift
  • #1   20. jun 2008 skal dog siges jeg har en proff mekaniker til at hjælpe mig.. han har dog ikke forstand på VW da han er udlært hos Opel.

  • #2   20. jun 2008 Kør på værksted, for medmindre du har prøvet det før sammen med en der kan, og har det rigtige værktøj som micrometerur og holder til at skrue ind i pumpen, lærred til knasten osv, samt tilspændingsmomenter, så risikerer du at rode dig ud i noget der blir dyrer end at starte med at køre på værksted... og værkstederne gider ikke rode med noget du har skildt ad derhjemme...

  • #3   20. jun 2008 hvis din kammerat er proff mekker, så kan han vel printe en arbejdsbeskrivelse ud fra autodata eller lignende, og så skal i bare på vw og låne specialværktøjet (hvis i får lov)....

  • #4   20. jun 2008 beslaget kan sikkert findes hus en hugger... de får jo mange retur motorer hjem hvor de gemmer nogle dele fra...

  • #5   20. jun 2008 du sætter krumtappen på mærke ved svinghjulet
    piller ventildæksel af og finder et stykke 4 mm fladjern som du låser knasten med og ventileren skal vippe på cylinder nr 4
    find en stykke 18mm rundjern som du låser pumpen med når mærket flugter langs med pumpen og mærket opad ...
    så er det bare på med remmen og spænde den så du kan vride den 90 grader med to finger
    pild alle låse af og drejer motoren en eller to omgange i den rigtig retning og sæt den så på mærket på svinghjulet og se efter om de andre mærker står rigtig ...


Kommentér på:
VW AAZ-motor tandremsskift

Annonce