{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.959 visninger | Oprettet:

martin b
martin b
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30

Min bil siger dunk når jeg kører over. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min bil er begyndt at sige en "dunk" lyd når jeg kører over en kantsten eller nogle små forhøjninger. Det lyder som om det kommer fra hjulene og det skifter lidt om det foran i højreside eller bagved i vesntre osv alt efter hvordan jeg lige kører op over kanten mm. Er der nogle der har en ide om hvad det kan være??

Bilen er en seat ibiza

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min bil siger dunk når jeg kører over.
  • #1   10. jul 2008 smid den på lift og gå undervognen igemmen så finder du svaret :b

• #2   10. jul 2008 Mit første bud vil være en defekt bærekugle, men det stemmer ikke overens med at lyden flytter sig.

Der er ikke andet at gøre end at få bilen på en lift, og så bevæbne dig med et dækjern eller koben, og så begynde at brække rundt omkring.
    Men brug nu lige fornuften så du ikke ødelægger noget smiley

• #4   10. jul 2008 min bil lavede samme lyd, og det var kødbenet iden ene side der var istykker.

• martin b
    martin b Tilmeldt:
    apr 2007

#5   10. jul 2008 Ok men synes bare det lyder underligt for den har gjort det i ca. 1 måned nu, og her i sidste uge blev den synet, fik skiftet en styrkugle foran i højre side og den fik også undervognsbehandling, og hverken synsmanden, mekanikeren eller undervognsmanden sagde noget.

Kan det være støddæmperne?

jeg har også prøvet når bilen holder stille og så presse ned på den i alle 4 hjørner for at se om jeg kunne få den til at sige den lyd men det kunne jeg ikke, det er kun når jeg kører over noget som beskrevet i starten

• martin b
    martin b Tilmeldt:
    apr 2007

#6   10. jul 2008 undskyld jeg spørger dumt, men hvad er et kødben? smiley

Er det dyrt at skifte? og sker der noget ved at man ikke har gjort noget ved det´?

• #7   10. jul 2008 et såkaldt kødben er en stabilisatorarm så vidt jeg lige husker.

• #8   10. jul 2008 http://www.volvo300.dk/resize%20nye%20dele%20015.jpg

^ Stabilisatorarm = kødben ^

Det er ikke svært at se hvorfor det kaldes et kødben smiley

• #9   10. jul 2008 Hva med udstødningen ?

Siden det flytter sig, hvis den nu mangler et ophæng ?

• martin b
    martin b Tilmeldt:
    apr 2007

#10   10. jul 2008 Nu har jeg lige været ovre ved mekanikeren og han løftede den lige op med dunkraften og kiggede og han kunne umiddelbart ikke se noget. Vi tog så en lille tur i den men der kunne jeg ikke rigtig få den til at sige noget, fordi vejene selvfølgelig er gode der og der ikke lige var nogle kantsten smiley men det var kun en lille tur for han havde travlt pga. ferie, men sagde at hvis det blev værre måtte jeg komme igen.

Det eneste der kom var et meget lille dunk som man næsten ikke kunne høre, og der mente han at det var støddæmperen der lige gav den lyd.

Men typisk man bare ikke kan få den til at sige det når man skal vise det smiley

Tjaa tror nu heller ikke det er udstødningen, synes alt ser ud som det skal

• #11   10. jul 2008 Hej.På opel omega hedder den en stabilisator-bolt.Det er tit galt med den og har selv fået synet flere biler med den fejl.Man kan ikke se om den er defekt,medmindre gummiet er revnet,men når man piller den af kan man mærke sløret i den.Det er irreterende at høre på og synsmanden vidste heller ikke hvad det var.På omega sidder den lodret bag fjederbenet foran.

• #12   13. jul 2008 mener på en ibiza er der kun et kødben som går helevejen over, men den hedder stabilisator stang.. men tjek styrkugler bærekugler osv.. altså styrtøjet...

Kommentér på:
Min bil siger dunk når jeg kører over.

Annonce