{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forlængelse af lambdasonde
  • #1   12. jul 2008 Du må ihvertfald ikke lodde på en lambda sonde..

    for at en lambda sonde virker og kan måle rigtigt, skal den kunne sammenligne udstødningsgassen med den omkringliggende luft (atmosfæren)
    Det gør den ved at suge luft gennem ledningerne!

    Det lyder som en røver, men det er sandt nok. Jeg havde også selv svært ved at tro på det smiley


  • #2   12. jul 2008 nej ikke spor.. men vil nok anbefale dig at bruge varmefast kabel til det..

  • #3   12. jul 2008 Mathias:

    Hvor har du dog hørt den RØVER henne...
    Det er sgu da fis i en hornlygte at fyre sådan noget af...
    En lambda Sonde måler udstødningsgassens indehold af CO... Den suger sgutte noget luft nogensteder fra...


  • #4   12. jul 2008 nu har jeg fået banan og sports kat på, og vi blev nød til at forlænge sonderkablerne, så vi har klippet i lambda kablerne så vi kunnn lode længer kabler på.

    org labda kabel er sølv leder kabel

    og vi har brugt koberkabler

    og bilen opføre sig mærkeligt, den hakker mellem 2-3000 omdregninger og hopper ned i cylender + motor lampe lyser

    så jeg ved ik om de 2 kabler har noget med fejlen at gøre, for vi kan ik finde fejlen, vi har sat tester med, den brokker sig over lambder, som burde ik at være fejl på


  • #5   12. jul 2008 he he, i er sikkert kommet til at bytte om på ledningerne..

    mathias a... ikke 100% korrekt, men den måler luften gennem den beskyttelse der ligger rundt om ledningerne, bruger den som en slags "ånderør"... og kommer også an på hvilken type sonde det er


  • #6   12. jul 2008 Kim M
    Fra en svend som var på motorstyringskursus hos bosch.
    Mekonomen bekræftede "historien", og de forhandler bosch i stor stil.
    Og nej, den måler IKKE co værdien i udstødningen, men iltoverskudet.

    Rune M
    I bund og grund, ånder den gennem ledningen smiley


  • #7   12. jul 2008 vi har tjekket kablerne igennem flere gange, kan sku ik se fejlen

  • #8   12. jul 2008 Awaiz
    Det er fordi i har loddet på ledningerne.


  • #9   12. jul 2008 hmm, ik pga det er 2 forskellige kabler?

  • #10   12. jul 2008 Nej, fordi i har loddet i dem smiley

    Da jeg købte en bosch sonde til min gamle 20v'er, skulle den også splejses sammen med det originale ledningsnet, og det er af kobber, og ledningerne i sonden er af sølv.
    med i pakken var nogle specielle skruemuffer, og nogle tætningsringe af gummi.


  • #11   12. jul 2008 ok, hvad gøre man så for at forlænge?

Kommentér på:
Forlængelse af lambdasonde

Annonce