Problemer efter montering af ny turbo {{forumTopicSubject}}
Prøver lige med et offentligt emne også:
Så fik jeg monteret min nyrenoverede turbo (Nissan 200sx), da jeg afmonterede den var vandkølingen pillet af, men det har jeg så sat på igen. Da jeg startede den røg det en smule nede fra turboen, og da den blev lidt varm begyndte det også at ryge en del fra kølerdækslet, alt kølevandet har været af og blevet skiftet. Da jeg var sikker på at det hele var tæt, tog jeg en lille tur, og den ryger ikke blåt mere, men den sætter tryk i samme "hastighed" som den skal, men den stopper bare ved 0,5 bar, selvom jeg har bleed ventil på.
Så spørgsmålene er:
1: Kan det maling de har malet midterdelen af turboen med ryge lidt? Der er nok også lidt olie som lige skal brændes af
2: Hvorfor ryger det fra kølerdækslet?
3: Burde den ikke sætte samme tryk som før, når der ikke er blevet ændret på bleed ventilens indstilling?
feb 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.949
ja det nye maling ryger rimelig meget.
det er sikkert det vand fra i har skiftet, køler væske har det med at hænge godt i, og dampe længe
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 49 Svar: 165
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor den lader med 0,5 bar som er standard tryk, når jeg har den bleed ventil på, som fik den til at lade 0,8 bar før.
okt 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Emner: 2 Svar: 66
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 49 Svar: 165
Problemer efter montering af ny turbo