{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Jeppe P
Jeppe P
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 7

Akut hjælp søges. {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med termostatskift i min Ford Sierra knækker en af boltene til termostathuset. Nu kan jeg ikke sat det skide termostathus fast igen. Som jeg ser det er der to muligheder. Enten at bolten skal bores ud, ellér man kan svejse en anden møtrik på den og så skrue den ud. Er det ikke korrekt? Hvis man borer den ud, risikerer man så ikke at ødelægge gevindet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akut hjælp søges.
  • #1   26. mar 2005 jo du kan godt resikere at ødelække gevindet. og hvis du ik har snittapper så du kan lave nyt gevind.

hvor stor en bolt er det der er knækket 6 -- 8 mm eller hvad?

• #2   26. mar 2005 ja det kan næsten ik laves uden du har snittapper.

men jeg går udfra bolten knækkede pga den sat godt fast.
    så derfor er du nok nød til at gøre som kim siger.

eller kunne du bore og lave et f.eks 6 mm gevind midt i bolten også skrue en skrue med møtrik ind i bolten spænde møtrikken kontra. også måske være heldig du kan skrue den gamle bolt ud

• #3   26. mar 2005 Nemmerlig Jappe! Skulle lige til at skrive om ikke der er nogen der har hørt om en boltudtrækker ?

Det er som Jappe siger bare en skrue der så er lavet i hærdet med stigende gevind på. Den josker du bare i hullet og bliver ved med at give den nogle NM´ere så skal du bare se. Sådan en koster 80 kroner ved harald nyborg!

Kommentér på:
Akut hjælp søges.

Annonce