{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.794 visninger | Oprettet:

Dreje ET af en fælg ? {{forumTopicSubject}}

Hey...

Jeg har fornylig købt et sæt 18" fælge, men da de bliver monteret støder de på mine skærmkanter i toppen. ET målet er 38, normalt er disse fælge 43, som de bør være. Nu overvejer jeg af få drejet 5mm af anlægsfladen og er blevet anbefalet "Fælgsmeden" ved Ringsted.

Jeg har et par spørgsmål... En bekendt spørger mig så om ikke man svækker fælgens styrke ? Gør man det ?

Fælgen fremstilles også som en ET43 fælg... Hva havde I gjort ?

-Få taget lidt ET mål af ? (Ulemper ?)
-Købt gummiklodser til fjedrene ?
-Købt mindre dæk ? (215/35-18 til 4K jeg ikke har før næste sommer)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dreje ET af en fælg ?
  • #1   11. aug 2008 Det er jo ikke nødvendigvis at det samme fælg som er magen til men med en højere ET er magen til.
    Det kan være at det istedet har bredere kant, eller mere bøjede egere mv.

Men tag da fælget med ned til fælgsmeden.
    Han bør vel som proff. kunne vurdere om det er forsvarligt at dreje de milimeter af fælget.

Gummiklodser er sgu noget af en hovsa løsning.

Hvis der ikke kan drejes af dem, så sælg dem og køb nogle der passer

• #2   11. aug 2008 jeg ville bare købe nogen nye dæk.. enten 205/40 eller 215/40..

• #3   11. aug 2008 Tag dem med ned til ham og bed om hans vurdering af hvor meget der kan tages af.

Jeg har føet fjernet 5 mm på fælge hos ham

• #4   11. aug 2008 Godt spørgsmål Peter F - har selv gået i samme tanker mht. ET.

Nogen der ved hvad pris typisk er på sådan en operation?

• #5   11. aug 2008 Jeg ville helst ikke ud og skifte dæk, dels fordi så får jeg tyskerkant, og det jeg bestemt ikke vild med, og fordi jeg får mindre komfort med en lavere profil.

Derudover så koster 4 dæk lidt over 4000 kr plus montering. Og igen det ser ikke så pænt ud og går udover komforten.

Tilsidst så der det med lovligheden, pt. stikker de lige uden for skærmkanten, dvs de ikke lovlige at køre med, derfor blev jeg lun på ideen med at få drejet 5 mm af...

Kenth - Hvordan blev resultatet, og hva kostet det dig ?

• #6   11. aug 2008 Resultatet blev helt perfekt, nåede da at køre over 100.000 km på de fælge bagefter, intet specielt at bemærke, ud over at skærmkanterne ikke skrabede på dækkene (o:

Eneste ulempe er at dækkene skal tages af fælgene før han kan dreje dem ned.

Det kostede ikke specielt meget at få dem drejet ned, mener det var omkring 150 kr pr fælg. Men det kom næsten til at koste mig mere for at få dækkene afmonteret og monteret igen bag efter.

• #7   11. aug 2008 jeg ville vælge lavere profil eller stivere undervogn... men lyder som om den bedste løsning for dig er at få drejet de 5mm af fælgene eller sælge dem og købe nogen der passer...

• #8   12. aug 2008 Efter de par indlæg og ellers anbefalinger jeg fandt rundt omring ringede jeg til ham...

Det var intet problem 175 kr pr fælg, men skulle lige få taget dækket af først, så ud til Euromaster og af med dækket, de passet yderst godt på fælgen, så thumps up til Euromaster Taastrup !

Derefter på motorstien til Ringsted, og få Stive til at kikke på det...

Han drejet 5 mm af, og fik sat dækkende på igen, og afbalanceret, og må sige manden er yderst prof !

Dæk og fælg tilbage på bilen, med 4 fælge og dæk i baggagerummet incl. den sædvanlige sub, skrabet de en lille smule på når jeg provokeret den. Nu skal de siges jeg har morfar undervogn, da det jo er en Volvo.

Hjem af ud med fælge, og lillesøster og kammerat i bilen, skraber stortset ikke på selvom jeg tager vores miljøbump ret provokerende.

Så "Fælgsmeden" han klart anfales !

• #9   12. aug 2008 Kanon info Peter. Mange tak for update af indlægget. Jeg skal selv have drejet så meget som muligt af mine Keskin fælge. Jeg var en anelse for ambitiøs, da jeg bestilte 8½" brede fælge i ET 30 - især når Focus´en skal have ET50 smiley

Kan nemlig høre hjullejerne brokker sig lidt....

Lyder som om jeg skal aflægge Ringsted et besøg.

• #10   12. aug 2008 Selv tak smiley Jeg smider et par billeder op af fælge før og efter og et lille billede fra da han var igang, op i en nær fremtid...

Ser ellers også super nice ud med dine fælge, og en smuk bil, er lidt lun på en Focus ST220... C30'eren har volvo ikke været super heldige med, og det, oven i prisen, så er Focus med Volvo motor meget intresant for mig smiley

Kommentér på:
Dreje ET af en fælg ?

Annonce