2.794 visninger
|
Oprettet:
Dreje ET af en fælg ? {{forumTopicSubject}}
Hey...
Jeg har fornylig købt et sæt 18" fælge, men da de bliver monteret støder de på mine skærmkanter i toppen. ET målet er 38, normalt er disse fælge 43, som de bør være. Nu overvejer jeg af få drejet 5mm af anlægsfladen og er blevet anbefalet "Fælgsmeden" ved Ringsted.
Jeg har et par spørgsmål... En bekendt spørger mig så om ikke man svækker fælgens styrke ? Gør man det ?
Fælgen fremstilles også som en ET43 fælg... Hva havde I gjort ?
-Få taget lidt ET mål af ? (Ulemper ?)
-Købt gummiklodser til fjedrene ?
-Købt mindre dæk ? (215/35-18 til 4K jeg ikke har før næste sommer)
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.074
Det kan være at det istedet har bredere kant, eller mere bøjede egere mv.
Men tag da fælget med ned til fælgsmeden.
Han bør vel som proff. kunne vurdere om det er forsvarligt at dreje de milimeter af fælget.
Gummiklodser er sgu noget af en hovsa løsning.
Hvis der ikke kan drejes af dem, så sælg dem og køb nogle der passer
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 77 Biler: 9 Emner: 44 Svar: 1.900
maj 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 403
Jeg har føet fjernet 5 mm på fælge hos ham
feb 2004
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 57 Svar: 635
Nogen der ved hvad pris typisk er på sådan en operation?
maj 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 47 Svar: 305
Derudover så koster 4 dæk lidt over 4000 kr plus montering. Og igen det ser ikke så pænt ud og går udover komforten.
Tilsidst så der det med lovligheden, pt. stikker de lige uden for skærmkanten, dvs de ikke lovlige at køre med, derfor blev jeg lun på ideen med at få drejet 5 mm af...
Kenth - Hvordan blev resultatet, og hva kostet det dig ?
maj 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 403
Eneste ulempe er at dækkene skal tages af fælgene før han kan dreje dem ned.
Det kostede ikke specielt meget at få dem drejet ned, mener det var omkring 150 kr pr fælg. Men det kom næsten til at koste mig mere for at få dækkene afmonteret og monteret igen bag efter.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
maj 2005
Det var intet problem 175 kr pr fælg, men skulle lige få taget dækket af først, så ud til Euromaster og af med dækket, de passet yderst godt på fælgen, så thumps up til Euromaster Taastrup !
Derefter på motorstien til Ringsted, og få Stive til at kikke på det...
Han drejet 5 mm af, og fik sat dækkende på igen, og afbalanceret, og må sige manden er yderst prof !
Dæk og fælg tilbage på bilen, med 4 fælge og dæk i baggagerummet incl. den sædvanlige sub, skrabet de en lille smule på når jeg provokeret den. Nu skal de siges jeg har morfar undervogn, da det jo er en Volvo.
Hjem af ud med fælge, og lillesøster og kammerat i bilen, skraber stortset ikke på selvom jeg tager vores miljøbump ret provokerende.
Så "Fælgsmeden" han klart anfales !
feb 2004
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 57 Svar: 635
Kan nemlig høre hjullejerne brokker sig lidt....
Lyder som om jeg skal aflægge Ringsted et besøg.
maj 2005
Ser ellers også super nice ud med dine fælge, og en smuk bil, er lidt lun på en Focus ST220... C30'eren har volvo ikke været super heldige med, og det, oven i prisen, så er Focus med Volvo motor meget intresant for mig
Dreje ET af en fælg ?