Hjælp til Opel Astra F {{forumTopicSubject}}
Hey BG!
Skriver lige et indlæg for har et par spørgsmål ang min bil. Det drejer sig om en Opel Astra 1.6i 16V fra 1994.
Der sidder et varmeskjold rundt om mellempotten og er seriøst ved at gå amok hver gang jeg er ude at køre for det larmer mere end hvad godt er, når der er rystelser f.eks. ved acceleration og jævn kørsel så ryster den mod mellempotten og larmer af H... til. Og har skruet den fast og rykket den lidt men ligemeget hjælper det...
Mit spørgsmål er så: Kan jeg ikke bare pille varmeskjoldet helt af eller er det en dum ide? eller kan der ske noget ved det? Der går vel ikke ild i bunden af bilen pga. varmen hehe ;D eller hva?
Det er jo for at beskytte at den er der men det er virkelig ved at drive mig til vanvid...
Mit andet spørgsmål er:
Temperaturmåleren i bilen fungerer ikke helt. Hvis jeg har kørt et stykke tid løfter nålen sig måske 2 mm men det er jo slet ikke nok da den nok skal ligge stabilt på 85-90 grader. Hvad kræves for at den kommer til at fungere? er det måske et nyt termostat eller føler?
Temperaturføleren udenfor på bilen som sidder foran ved bilen er ikke koblet til nogen steder og hænger faktisk og dingler udenfor, og har være nedenunder og kigge men kan ikke se noget stik?
Dette stik og måleren i bilen er det det samme og har det en forbindelse? og hvordan laves det?
Det var en ordentlig mundfuld men håber i kan hjælpe mig... på forhånd tusind tak for hjælpen
- Jesper P
feb 2004
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.555
feb 2004
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 650
Ja er sikker for har været nedenunder og holde ved den mens bilen står i tomgang og den stopper når jeg lægger hånden på...
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 650
feb 2004
Hjælp til Opel Astra F