Vedr. plejllejer toyota motor {{forumTopicSubject}}
Til alle Toyota eksperter derude.
Jeg havde planer om at kører lidt ræs i en celica 1,6 GT twin cam næste år, men nu har der kørt en corolla med nogenlunde samme motor gennem hele sidste sæson og han har ikke lavet andet end at skifte den ene motor efter den anden pga. defekte plejl lejer.
Hvorfor kan de bare ikke holde...?? På den ene motor (han har skifter 3 gange) startede han endda med at skifte de lejer inden den kom ud at køre, den holdte til 2 løbs dage så var den færdig.
Findes der nogen lejer som er bedre end de originale..?
Hvad kan man gøre for at de holder længere..?
Kan en 1,6 twin cam motor fra Toyota ikke holde til at få klø..?
Kom med jeres bud, jeg svare dog først i eftermiddag/aften da jeg skal sove nu. Men har i nogen bud på nogle special lejer så send meget gerne links til mig
PFT Viggo
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.813
af de døde pljellejer, så har du grunden. Ny krumtap
Sørg for at holde øje med olie-temp.'en - monter oliekøler.
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
Oliekøler hmm mener du det kan være en del af forklaringen. Har de ikke det original, jeg husker ikke om min har det. Men det vil jeg da i hvertfald gøre, den kan vel hentes fra en carina E eller noget
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Hæld 10W60 på den, så virker det..
Det virker på en daihatsu.. 10w40 er ikke nok når der ik er oliekøler på.
Den gamle hatsu-motor af min har kørt 10.000 med ren tæv. På padborg park, nürburgring, jyllandsringen, sturup.. samlet 10.000km og alle med 10w60 olie..
Den har forsøgt sig med 10w40 og det holdte ik en meter.
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
Jeg prøver at søge på de lejer, har du evt. et link..?
Tak for de gode svar ind til videre
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.813
10W60 er en kende for tyk vil jeg mene. De fleste 4AGE'ere har kørt en del og er ikke nye biler mere.
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Der hvor den er go, er når olie rammer 110grader og opefter.. der er 10w60 STADIG optimal viskositet, hvor en alm 10w40 er MEGET tynd..
Det er derfor du hælder det på ræs-motorer
Sajmon/martin brugte 10w60 på daihatsuen fordi den kneppede plejl-lejer..
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 42
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.813
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 129 Svar: 2.587
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.813
Mener dog stadig at 10W60 er for tyk på en alm. 4AGE motor med nogen km på klokken.
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 129 Svar: 2.587
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.813
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
Jeg har lært at jeg skal have:
en god dyr olie 10W40 eller tyndere
starte med at skifte lejerne forebyggende (ville jeg alligevel have gjort sammen med tandrem toppakning tændrør kabler etc. etc)
gerne med nogen specielle nogen (skal lige have fundet dem) og så sidst men ikke mindst en olie køler.
Jeg siger mange tak for jeres svar
aug 2006
Følger: 86 Følgere: 87 Biler: 12 Emner: 62 Svar: 162
Vedr. plejllejer toyota motor