{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

GA14DS: er de vigtige? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg er ved at lave lidt om på min motor...

det er en karburator motor... og jeg vil fjerne den orginale luft filter kasse, men der sider 2 termostater...

den ene går der EN varkum slange til.. den skal være lukket ind til indskugnings luften bliver 55C men? er den ikke lige meget.. kan jeg ikke bare lukke den permanent?...
Den heder "Idle compersator valve"


den anden går der 2 slanger fra... den slange bruges til at styre om det skal være varm eller kold luft den skal suge ind... den anden slange ved jeg ikke hvad er til... motoren køre bare ikke så godt hvis jeg ikke lukker den så den ikke suger luft ind..
Den heder "Air Temoerature control valve vacuum switch"

SÅ spørgsmål 1: kan jeg bare dem, og ville der være syns problemer? tror i?

en anden ting...
så er der en slange fra den der går til "AIV'en" så jeg ikke helt kan regne ud hvad gør...
jeg kan forstå på min søgen den har noget med min katalysator at gøre? ville der ske noget vis jeg fjernede den? for der er heller ikke hul i min banan manifold, så hvis den ikke er vigtig så vile jeg gerne være fri for at lave hul til den..

så er der os et ånde rør i toppen af motor blokken.... som normalt går til luft filteret, kan jeg ikke bare føre det rør ud til siden så der ikke drypper "væske" fra den ned på blokken..?

hvad mener i?

på for hånd tak smiley






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GA14DS: er de vigtige?
  • #1   11. sep 2008 For det første så er det ikke en karburator der sidder på, men du kan sagtens fjerne filterboksen, og sætte alurør på eller hvad du vil.

    Tjek min gamle nissan, det er samme model som din. Jeg købte et lille luftfilter til udluftningen på ventildækslet. Og så ellers de 2 slanger som går op til, satte jeg sammen og op til den slange der fulgte med da jeg købte mit kit.


    Den anden "slange" du snakker om, er det den der går fra std. manifold og så op til luftfilteret? For så er den bare til at føre varmluft op til luftfilteret. Men der sker heller ikke noget ved at den ikke er monteret. Har dog ikke prøvet om vinteren når det er koldt, men jeg tror ikke min den virkede, og den startede fint.



  • #2   11. sep 2008 Hvad er det ikke?? smiley

    mester.. hvor får du fra det ikke er en karburator?... GA14DS er en 75 hestes motor med elektronisk karburator...

    nej det rør har jeg fjernet for 100 år siden... det er et rør der får fra filter kassen over til AIV'en, (Dem vakuum ligenden pumpe bag dit luft filter) hvor fra der går et rør ned til udstødningen.. den suger frisk luft ned i udstødningen...


  • #3   11. sep 2008 Så har det ikke været samme model. Min var en 87 hestes. Men prøv at fjerne dem, og se hvad der sker når du starter bilen, det er vist nok den nemmeste måde at finde ud af det på.

  • #4   11. sep 2008 mmh.. men jeg vil bare ikke fjerne noget der er et Syns krav...


Kommentér på:
GA14DS: er de vigtige?

Annonce