{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

please hjælp,bankelyd.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for noget hurtigt hjælp her..håber i vil..

lige pludselig mens jeg kører begynder der at banke ude fra motorrummet... der er en dyb bankelyd hver gang hjulet er drejet en gang rundt... jeg kan ikke høre hvoir det kommer fra.. der er ikke til at høre noget når den bare triller langsomt... nogen ideer?

detskal lige siges at jeg har sat nye fælge på, men uden brug af momentnøgle...

den bremser og styrer fint og det eneste der er galt er den lyd.. og det kan MÆRKES ind i kabinen.... jo hurtigere jeg høre jo hurtigere komemr lyden...

please hjælp.. på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  please hjælp,bankelyd..
  • #1   22. nov 2003 Check lige om hjulboltene ikke er for lange og går på bremsebakkerne eller noget foran

• #2   23. nov 2003 Jeg har kørt med de fælg siden i går morges, og da var lyden der ikke...
    og lyden er blevet kraftigere siden ovenstående indlæg..
    jeg har fået et tip om at det kunne være kardanleddet.. hvad mener i?

HVIS det skulle være kardanledet, hvor længe kan jeg så køre rundt med det? hvis nu jeg skal på værksted langt væk, kan den så holde til det?

• #3   23. nov 2003 PS: det er de bolte der fulgte med fælgen der sidder i, og da de er beregnet til samme bil tror jeg ikke at det er dem...

• #4   23. nov 2003 har du spændt hjulene efter? Det kan godt være klogt at gøre nå man har kært et par hundrede km.....
    Et kardanled plejer normalt kun at snakke, når der drejes. Ryster rattet når du kører?

• #5   23. nov 2003 Er det når du drejer, eller også når du kører ligeud??
    For mig at se lyder det som dune kardanled.... Men hvis det kun er når du drejer, så kunne det evt. være bøsningerne i dine bærearme.......

/René

• #6   23. nov 2003 Jeg har lige skiftet til vinterfælge på min uno (vinterracer) og da jeg havde en kammi til at hjælpe mig tog vi en side hver, og da vi var færdige trillede vi jo lige en tur som man nu plejer og det funkede fint, men så skulle konen lige låne bilen en tur i byen og kom skrækslagen tilbage og siger: jeg tror sku det ene hjul er ved at falde af, og jeg mådte selvfølgelig ud og undersøge dette og tja det lød sku som om det gerne ville af meget snart, så jeg steg ud af bilen og tjekkede alle hjul og det ene forhjul var sku ikke spændt ordentligt fast, så det blev det og lyden forsvant som var intet sket, så mit råd til dig prøv lige dette først inden du står med en kanon værkstedsregning på noget som ikke var skyld i det.

• #7   23. nov 2003 hej alle, og tak for de hurtige svar..

det er både ved ligeudkørsel og mens jeg drejer...
    men ikke helt så meget når jeg drejer da hjulene ikke kører så hurtigt...
    rattet ryster overhovedet ikke... bilen kører faktisk normalt bortset fra bankelyden...
    jeg må lige ud og tjekke boltene...

mange tak for svar alle, og hvis i har flere forslag hører jeg meget gerne fra jer...

• #8   23. nov 2003 Hej alle..

jeg har fået løst mit problem.... det viste sig at det venstre forhjul var ved at falde af.. jeg vidste godt at man skulle efterspænde, men jeg har hørt at det først er efter 2-300 km.... er det mig der er helt galt på den? hvor tit skal de ellers efterspændes?

tak for svarene og hjælpen alle sammen,...

• #9   23. nov 2003 Tænkte nok det var det smiley godt du fik det løst du skal kune efterspænde en gang og efter ca et par km ikke 2-300 km, bare så du ved dte næste gang du skifter fælge.

• #10   23. nov 2003 ja det må jeg....
    jeg kunne ikke se at det var boltene med det samme eftersom der sidder en kapsel på mine fælg der dækker boltene... men det ved jeg til næste gang...

tak skal du have...

Kommentér på:
please hjælp,bankelyd..

Annonce