1.036 visninger
|
Oprettet:
please hjælp,bankelyd.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for noget hurtigt hjælp her..håber i vil..
lige pludselig mens jeg kører begynder der at banke ude fra motorrummet... der er en dyb bankelyd hver gang hjulet er drejet en gang rundt... jeg kan ikke høre hvoir det kommer fra.. der er ikke til at høre noget når den bare triller langsomt... nogen ideer?
detskal lige siges at jeg har sat nye fælge på, men uden brug af momentnøgle...
den bremser og styrer fint og det eneste der er galt er den lyd.. og det kan MÆRKES ind i kabinen.... jo hurtigere jeg høre jo hurtigere komemr lyden...
please hjælp.. på forhånd tak
jun 2003
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 533
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.281
og lyden er blevet kraftigere siden ovenstående indlæg..
jeg har fået et tip om at det kunne være kardanleddet.. hvad mener i?
HVIS det skulle være kardanledet, hvor længe kan jeg så køre rundt med det? hvis nu jeg skal på værksted langt væk, kan den så holde til det?
jul 2003
jan 2003
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 1.202
Et kardanled plejer normalt kun at snakke, når der drejes. Ryster rattet når du kører?
dec 2002
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 8 Emner: 216 Svar: 2.056
For mig at se lyder det som dune kardanled.... Men hvis det kun er når du drejer, så kunne det evt. være bøsningerne i dine bærearme.......
/René
dec 2002
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 41 Svar: 610
jul 2003
det er både ved ligeudkørsel og mens jeg drejer...
men ikke helt så meget når jeg drejer da hjulene ikke kører så hurtigt...
rattet ryster overhovedet ikke... bilen kører faktisk normalt bortset fra bankelyden...
jeg må lige ud og tjekke boltene...
mange tak for svar alle, og hvis i har flere forslag hører jeg meget gerne fra jer...
jul 2003
jeg har fået løst mit problem.... det viste sig at det venstre forhjul var ved at falde af.. jeg vidste godt at man skulle efterspænde, men jeg har hørt at det først er efter 2-300 km.... er det mig der er helt galt på den? hvor tit skal de ellers efterspændes?
tak for svarene og hjælpen alle sammen,...
dec 2002
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 41 Svar: 610
jul 2003
jeg kunne ikke se at det var boltene med det samme eftersom der sidder en kapsel på mine fælg der dækker boltene... men det ved jeg til næste gang...
tak skal du have...
please hjælp,bankelyd..