{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.467 visninger | Oprettet:

BO A
BO A
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 20

Audi bruger olie? men hvor? {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen, har et problem der virkelig pisser mig af, har lige solgt min gamle Corolla og den fejlede aldrig noget, men har nu købt en Audi a4 1,6,
er i store træk rigtig glad for bilen, der er dov et problem,
den bruger olie, og jeg kan ikke lige finde ud af hvor det forsvinder hen, har kørt 6000 km i den og har måtte påfylde 3 gange, sys ikke det ryger sort ud af udstødningen,
hvad kan det være, kan forstå at det er et lidt typisk problem for audi, bilen er fra 2003 håber i kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi bruger olie? men hvor?
  • #1   5. okt 2008 Hvis den ikke drypper med olie, så "drikker" den det. alt det ryger ind i forbrændingskammeret.

Det kan være stempelringe eller parapylerne der slidte.

• #2   5. okt 2008 Hvor mange liter har du efterfyldt med på de 6000 km.? Den burde ikke bruge så meget, når der ikke er turbo på.. Har du kigget bilen nede fra også?

• #3   5. okt 2008 Hvis den ikke bruger over 1L pr 1000 km, så er der ingen grund til bekymring.

• #4   5. okt 2008 Jesper ! - Det er rigtig nok at sådan er det inde for vag mærkerne. Men 1L pr. 1000 km. er stadig for meget. Vi havde en på arbejdet der brugte 0.9 L pr. 1000 km. han fik en fabriks ny motor på garanti'en..

• #5   5. okt 2008 Jesper ---> Jeg ville godt nok være ked af det, hvis min bil brugte 1L olie pr. 1000km...

Prøv at løft bilen op og se om olien ikke pisser ud af motoren et eller andet sted. Hvis ikke, så er der nok ingen anden udvej end at køre den på værksted, så er det næppe noget du kan lave selv. Som stefan siger kan det være stempelringe eller olietyvene der er færdige..

• #6   5. okt 2008 det første jeg ville undersøge var om den kørte på den rigtige olie..

derefter tage en vurdering, motorens km-tal kontra olien.. har motoren kørt 250.000km skal den fx ikke køre på 5W40...

• BO A
    BO A Tilmeldt:
    feb 2008

#7   5. okt 2008 takker mange gange for alle jeres svar, bilen har kun gået 135000 og det er ca en liter jeg fylder på hver gang.

• #8   5. okt 2008 prøv at hive alle tændrør op og se hvordan de ser ud.. de må ikke være våde.. de skal være knas-tørre..

hvis de er våde brænder motoren olie af..

• BO A
    BO A Tilmeldt:
    feb 2008

#9   5. okt 2008 tak Tonni L

har hørt om noget der hedder svedol, eller sådan,
    er det noget du kender til???

• BO A
    BO A Tilmeldt:
    feb 2008

#10   5. okt 2008 forstår bare ikke når bilen kun har kørt mere end 130, nogen siger jeg skal bruge 5/40 og andre siger 10/40??

• #11   5. okt 2008 Jeg ville sige 5W30..

det er en nyere motor.. 10w40 hælder du på biler fra slutningen af 80'erne / starten af 90'erne..

derudover anbefales 5w30 også til din når man slår den op på kroon-oil's hjemmeside smiley

Er du sikker på den ikke er utæt nogle steder? har du været under motoren og kigge? altså haft den på lift eller over en grav for at gennemkigge?

• BO A
    BO A Tilmeldt:
    feb 2008

#12   5. okt 2008 jeg købte bilen privat,,, så der er vel ikke nogen garanti??? jeg må prøve at hive den op igen og kigge godt efter. hvor mange år giver audi garanti

Kommentér på:
Audi bruger olie? men hvor?

Annonce