Svejsning i udstødnings manifold {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har en Golf 2. 1,8.
Har afmonteret manifolden i aften pga utæthed.
Det viste sig at den havde en revne på omkring 5 cm.
Har spørgsmål til hvad jeg skal gøre?
Kan den holde hvis man svejser den sammen??? (altså varme den op til den næsten er rødglødende og derefter svejse den med høj temperatur)
Skal lige siges at bilen får en del gas, og jeg er ikke interesseret i at skille det ad igen!
De to andre valg muligheder jeg har er at købe en brugt original til ca 750 kr
Eller en ny uoriginal til ca 1100 kr
Hvad er bedst? Nogle der har erfaringer med svejsning??? Skal helst bruge svar inden for kort tid da jeg er afhængig af bilen på fredag.
Venlig Hilsen Thomas
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 1.274
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
Det er ikke værd at spare de 350kr syntes jeg.
Men hvis man varmer den op kan en svejsning da godt hjælpe dig et stykke tid hvis det er pengene der kniber
Held og lykke
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 1.274
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 42 Svar: 290
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
Vil nemlig helst spare lidt penge.
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 42 Svar: 290
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
jan 2005
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 5 Emner: 84 Svar: 724
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
feb 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 58
aug 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 8
Man kan ikke svejse den med andre svejseformer co2 ellertig...
Held og lykke
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
Thomas L > Ja det havde nok været bedre med elektrode
Men vi varmede det godt op inden og vi havde slebet det helt rent.
Skal til Aalborg i aften- så må vi se om det holder til det.
Håber det gør
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
1.Det er dyrt.
2. Tror ikke rigtig det giver noget når bilen ikke er tunet yderligere.
3. Den er jo fra 90`, Så jeg skal jo have katalysator på til syn... - Katten kan jo ikk være der hvis jeg har banan på. Og jeg vil ikke til at skille det ad igen hvis jeg kan undgå det.
Tak for svarene.
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 80
Dit svar svare til at køre over for rødt, er du heldig går det godt er du ikke heldig så er det skidt.
Det er da godt det ikke er dig selv der skal betale når reparationen ikke lykkes.
Jeg ser næsten til dagligt at man har prøvet at svejse støbejern Med Basiske elektroder, Co2 eller rustfri. Fordi at man har læst det kan man godt. Man får så mange spændinger i støbejernet at det risikerer at revne meget mere. Når man så ved at støbejernet bliver så hårdt hvor det er svejst at det ikke er til at bore, dreje eller lave gevind i. Oven nævnte svejsetråde er beregnet til stål hvor man laver et smeltebad.
Ved svejsning i støbejern ønsker man ikke en opblanding af svejsetråd og støbejernet der for er der udviklet elektroder som er beregnet til støbejern de giver ikke den opblanding af svejsetråd og støbejern. Hvis man ikke kender legeringen på støbejernet er det en god ide at benytte de elektroder som er udviklet til reparation.
Jeg ser desværre også at mange anbefaler en nikkelelektrode til svejsning i støbejern. Men giver bare et problem støbejernet tæres væk, så den er ikke langtidsholdbar.
Er der spørgsmå eller kommentarer er i velkommen til at skrive.
Mvh. Allan Levisen
Svejsning i udstødnings manifold