{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.400 visninger | Oprettet:

Svejsning i udstødnings manifold {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Golf 2. 1,8.
Har afmonteret manifolden i aften pga utæthed.
Det viste sig at den havde en revne på omkring 5 cm.

Har spørgsmål til hvad jeg skal gøre?

Kan den holde hvis man svejser den sammen??? (altså varme den op til den næsten er rødglødende og derefter svejse den med høj temperatur)

Skal lige siges at bilen får en del gas, og jeg er ikke interesseret i at skille det ad igen!

De to andre valg muligheder jeg har er at købe en brugt original til ca 750 kr
Eller en ny uoriginal til ca 1100 kr

Hvad er bedst? Nogle der har erfaringer med svejsning??? Skal helst bruge svar inden for kort tid da jeg er afhængig af bilen på fredag.

Venlig Hilsen Thomas





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svejsning i udstødnings manifold
  • #1   19. apr 2005 ind til en smed og få ham til at svejse den for dig det koster dig en 100kr og det holder...så har du jo også sparet en del penge smiley

  • #2   19. apr 2005 Hvis du ikke gider at lave det hele om ville jeg købe den u-originale hvis den ellers er i god kvalitet.
    Det er ikke værd at spare de 350kr syntes jeg.

    Men hvis man varmer den op kan en svejsning da godt hjælpe dig et stykke tid hvis det er pengene der kniber smiley

    Held og lykke


  • #3   19. apr 2005 hvis den bliver svejst rigtig så går den ikke i stykker samme sted så går den et andet sted

  • #4   19. apr 2005 æææææ

  • #5   19. apr 2005 Bilen er fra 90 og har gået snart 200.000 tusinde. Selve manifolden ser ikke så ringe ud, så hvis svejsningen holder tror jeg også resten gør...


    Vil nemlig helst spare lidt penge.


  • #6   19. apr 2005 he he du skal skærer ravnen op med en vinkel sliber. og der efter skal du svejse det med en elektrode svejser og så holder det ...har selv gjort det ..... og det holder

  • #7   19. apr 2005 Carsten< Ja du har ret i at det ikke kan gå at købe en brugt der næsten allerede er opslidt, når man kan få en ny u-original til få penge ekstra.

  • #8   19. apr 2005 Søren> Kender en smed der er ret dygtig til at svejse. Mener også før han har arbejdet med støbejern. Men tror du ikke man kan klare det med en Co2 svejser???

  • #9   19. apr 2005 de kan sagtens svejses, bare det blir gjordt rigtig/ordentligt- men kan være den gør det igen.. de har det med at revne hvis du for lidt tæsk i ny og næ.. især banan manifoldene..

  • #10   19. apr 2005 Ja det er en svaghed. Har nu ikke revnet den før, men kender et par stykker det er sket for.

  • #11   19. apr 2005 Tror sgu vi prøver at svejse lortet. Ud fra jeres svar lyder det da til at det holder godt nok.

  • #12   19. apr 2005 Kan stadig væk bruge flere af folks erfaringer smiley

  • #13   21. apr 2005 køb en banan manifold..

  • #14   22. apr 2005 Du skal rense det sted der skal svejses helt af... Og så skal det svejses med en basisk elektrode... Det er en svejsning der holder 100% hvis den er svejset rigtigt...
    Man kan ikke svejse den med andre svejseformer co2 ellertig...

    Held og lykke


  • #15   22. apr 2005 Hej allesammen. Har svejset den med co2. Det gjorde vi i tirsdags. Det holder, men har heller ikke kørt så langt med det endnu.

    Thomas L > Ja det havde nok været bedre med elektrode smiley
    Men vi varmede det godt op inden og vi havde slebet det helt rent.

    Skal til Aalborg i aften- så må vi se om det holder til det.
    Håber det gør smiley


  • #16   22. apr 2005 Grunden til at jeg ikke køber bananmanifold er:

    1.Det er dyrt.

    2. Tror ikke rigtig det giver noget når bilen ikke er tunet yderligere.

    3. Den er jo fra 90`, Så jeg skal jo have katalysator på til syn... - Katten kan jo ikk være der hvis jeg har banan på. Og jeg vil ikke til at skille det ad igen hvis jeg kan undgå det.

    Tak for svarene.


  • #17   27. aug 2013 Hej Thomas L
    Dit svar svare til at køre over for rødt, er du heldig går det godt er du ikke heldig så er det skidt.
    Det er da godt det ikke er dig selv der skal betale når reparationen ikke lykkes.

    Jeg ser næsten til dagligt at man har prøvet at svejse støbejern Med Basiske elektroder, Co2 eller rustfri. Fordi at man har læst det kan man godt. Man får så mange spændinger i støbejernet at det risikerer at revne meget mere. Når man så ved at støbejernet bliver så hårdt hvor det er svejst at det ikke er til at bore, dreje eller lave gevind i. Oven nævnte svejsetråde er beregnet til stål hvor man laver et smeltebad.
    Ved svejsning i støbejern ønsker man ikke en opblanding af svejsetråd og støbejernet der for er der udviklet elektroder som er beregnet til støbejern de giver ikke den opblanding af svejsetråd og støbejern. Hvis man ikke kender legeringen på støbejernet er det en god ide at benytte de elektroder som er udviklet til reparation.

    Jeg ser desværre også at mange anbefaler en nikkelelektrode til svejsning i støbejern. Men giver bare et problem støbejernet tæres væk, så den er ikke langtidsholdbar.

    Er der spørgsmå eller kommentarer er i velkommen til at skrive.

    Mvh. Allan Levisen


Kommentér på:
Svejsning i udstødnings manifold

Annonce