{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

"undervognsundervisning" fra eksperter {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg kørte lige med min far i hans vogn og han brokker sig over (meget korrekt), at vognen giver nogle "dump/klonk lyde) fra forenen.

Hvad er der galt...

Kan nogle fortælle mig følgende:

-Hvordan "finder man ud af" følgende:
-Defekte bærekugler.
-Defekte styrekugler.
-Slidte forbøsninger (i bærearm).
-Slidte hjulleje.

Med andre ord, hvordan afgør man hvad der er defekt, hvis man har bilen på lift.

Håber í forstår hvad jeg mener smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "undervognsundervisning" fra eksperter
  • #1   14. okt 2008 lyder som nogle stabilisator arme/bolte der er døde...

    Daniel


  • #2   14. okt 2008 defekt kødben. stablisator arm kaldes de også. løft den op, ta fat om det og træk ned af, der vil du kunne mærke et slup. ellers få da lige en med forstand på undervogen til at tjekke den,.

  • #3   14. okt 2008 Hmm hvis man ikke selv kan finde ud af og finde ud af hvor fejlen er så er det nok mere sikker og køre den på et værksted så fejlen kan bliver rettet
    For hvis du nu finder fejlen og selv prøver at lave den når man ikke har forstand på det kan gå galt


  • #4   14. okt 2008 http://bilgalleri.dk/html/alb_alle.asp?UserID=68599 haha hvem sage spørge jørgen

  • #5   14. okt 2008 Hvilken bil har han, så er det lidt nemmere for os at sætte sig ind i hvilken slags styretøj og undervogn den køre med.

    Hvis han feks køre en 210 som din, så kan det både være nederste bærekugle, øverste bærekugle, og div stræber arme, samt sabilisator bøsningerne kan også blive møre og give et slip mellem stabilisator armen, og bøsningen.

    Men kom med en bil model.


    Bærekuglerne tjekker du ved at hæve bilen fra jorden, og trykke bærekuglen sammen, og se om der er slør, og ved at sætte et brækjern ind imellem og lette trykket på bærekuglen, så kan man også se om der er slør.

    Øverste bærekugle fungere på samme måde.

    Stabilisator bøsninger begynder ofte at larme, når gummiet er ved at være mør, og bue i enderne. (Svært at forklare) smiley



  • #6   14. okt 2008 Peter v. Godt alle ikke er lige så kloge som dig. Det er helt iorden at spørge.

Kommentér på:
"undervognsundervisning" fra eksperter

Annonce