BMW E30 m. E36 Motor problem {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har for ikke lang tid siden købt en gammel e30'er 320i med en e36 320i motor monteret.
Men jeg har undret mig lidt over hvorfor motoren gik lidt sjovt (tomgangen er en anelse for høj samt CO2 niveauet er alt alt for højt).
Indtil videre havde jeg tjekket luftmængde måleren, renset luftfilteret og tjekket tændrør. Men da jeg skulle til at kigge på lamdasonden da jeg opdagede hvordan udstødningen var lavet.
Det lader til at dem som har monteret motoren muligvis ikke har lavet udstødningssystemet rigtigt da de har kørt 2 rør hele vejen og monteret lamdasonden i den ene af rørene.
Mit spørgsmål går på om det har nogen indflydelse at den kun måler på 3 af cylinderne eller hvordan fungerer sådan noget?
Jeg har kunne se på en tysk e30'er fan klub side at de har lavet en samling af de 2 rør og grenet dem ud igen.
Jeg har tegnet et eksempel på hvordan det er lavet, samt hvad jeg har kunne finde på en tysk e30'er side .
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/bjS43398.jpg
Håber der er nogen med lidt viden på feltet ellers er alle bud velkomne
PS: Det er en M50 motor uden vanos hvis det skulle have betydning
Mvh, Morten
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.777
feb 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 118
BMW E30 m. E36 Motor problem