{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

BMW E30 m. E36 Motor problem {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har for ikke lang tid siden købt en gammel e30'er 320i med en e36 320i motor monteret.
Men jeg har undret mig lidt over hvorfor motoren gik lidt sjovt (tomgangen er en anelse for høj samt CO2 niveauet er alt alt for højt).
Indtil videre havde jeg tjekket luftmængde måleren, renset luftfilteret og tjekket tændrør. Men da jeg skulle til at kigge på lamdasonden da jeg opdagede hvordan udstødningen var lavet.
Det lader til at dem som har monteret motoren muligvis ikke har lavet udstødningssystemet rigtigt da de har kørt 2 rør hele vejen og monteret lamdasonden i den ene af rørene.
Mit spørgsmål går på om det har nogen indflydelse at den kun måler på 3 af cylinderne eller hvordan fungerer sådan noget?
Jeg har kunne se på en tysk e30'er fan klub side at de har lavet en samling af de 2 rør og grenet dem ud igen.

Jeg har tegnet et eksempel på hvordan det er lavet, samt hvad jeg har kunne finde på en tysk e30'er side .
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/bjS43398.jpg

Håber der er nogen med lidt viden på feltet ellers er alle bud velkomne smiley

PS: Det er en M50 motor uden vanos hvis det skulle have betydning

Mvh, Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E30 m. E36 Motor problem
Kommentér på:
BMW E30 m. E36 Motor problem

Annonce