Rust ved tankdæksel - Mazda 323F BG {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har fået byttet mig til en Gokart (Mazda 323F BG) og det er såmænd fint nok. Eneste problem jeg så først opdager nu her hvor jeg tanker for første gang, er at tankdækslet (der hvor benzinpumpen sættes ind) er fuldstændig gennemsyret af rust, man kan ikke skrue tankdækslet af, men man kan tage dækslet + der hvor dækslet skal skrues på helt af og samtidig med det, falder der store brune rust flager af.
Jeg kunne forstille mig det ikke er helt så sundt og ville derfor hører jer, er det noget der kan laves, hvordan skal det laves og et evt. prisoverslag på dette.
Håber på lidt hjælp, da min viden omkring biler er virkelig begrænset..
nov 2007
Følger: 55 Følgere: 57 Biler: 10 Emner: 135 Svar: 971
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
Rust kan der bestemt ikke gives pris på på nettet man skal se det inden
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
mar 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 93 Svar: 617
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 115
Dog har jeg ingen interesse i selv at gå igang med at skifte dette, men vil have en der kender lidt til det.
Tanken skal helt sikkert ikke skiftes, den fejler ingenting, det er som Ronni siger, kun rust ved påfyldning, altså "røret" der fører ned til tanken og tankdækslet der er rustet helt væk.
Claus, hvis jeg fjerner rusten, er der ikke noget rør eller tankdæksel, det er desværre helt gennemsyret og hullet. Kan man evt. købe et nyt tankdæksel + rør ned til tanken?
Rust ved tankdæksel - Mazda 323F BG