{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

bremser/abs {{forumTopicSubject}}

har et problem med min opel. når man bremser ned, så lige inden den holder stille kommer der ligesom et knirk og så hopper bremsepedalen. virker nok som når abs-en slår til, men det er osse når man bremser blødt.har aldrig kørt med abs såhhhh. ellers bremser den som den skal..Hvad kan det være. abs lampen lyser ikke. håber I kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bremser/abs
  • #2   4. nov 2008 Det kunne godt tyde på, at en af ABS-kransene skal skiftes.

• #3   4. nov 2008 okey. hvordan ordner man sådan en ventil?Hvis det er en krans der skal skiftes, hvordan finder man ud af hvilken? Og tak

• #4   4. nov 2008 Hvis det er en krans kan du se den er brækket eller mellemrummene ikke er lige store, det er på bagsiden af et af forhjulene, pile et hjul af hvis du ikke har en lift, ok kik på bagsiden og der kan du se en "ring" med mellemrum i, og drej hjulet rundt, og hvis du kan se at den ikke er ens hele vejen rundt skal den skiftet, mener bare at du skal skifte hele knokkelledet på den, men et typisk opelproblem.

• #5   4. nov 2008 tak. jeg prøver lige at tage den ind og tjekke de kranse...

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    mar 2003

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 3
    #6   4. nov 2008 Det er næsten helt sikkert kransen der er knækket.
    Man skulle før hen købe el helt trækaksel led, men er ret sikker på opel er begyndt at sælge ringene løst.

• #7   4. nov 2008 For 4 md, siden kunne man ikke

• #8   5. nov 2008 hej. nu har jeg kigget på det. De forreste kranse sidder jo på selve hjulleje klumpen, og ser fine ud. De bagerste kranse ser osse fine ud, jeg kan bare ikke forstå at de sidder synlige. alt lort fra hjul osv. kan jo ryge lige op i.men ellers:hvad kan det så være..

• #9   5. nov 2008 Jeg må være dig svar skyldig, det er bare et typisk problem med de kranse, og det har ingen indvirkning på abs lampen, det eneste der sker ved en flækket krans, eller skidt mellem krans og sensor er at den aktiverer absén, fordi den springer et signal over og så tror abs at hjulet er blokeret.
    Der var også en der skrev om en ventil i absblokken, og det er nok ikke lige noget man skal rode med selv...

• #10   5. nov 2008 okey, men tak for hjælpen.. Jeg tror jeg har fundet fejlen. Da kransene ikke fejlede noget, bankede jeg lidt på abs-blokken og vupti.. Det har nok været en ventil der hang lidt. Jeg kørte en tur og virkelig bremsede igennem, og så var det væk. Jeg tror det er fordi der bliver bremset for svagt og for lidt til dagligt, da det er konen der kører mest i den. Har oplevet flere kvinder der kan få en bil til at gå død i bremserne efter bare 14 dage... Men tak for hjælpen til jer

Kommentér på:
bremser/abs

Annonce