{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.428 visninger | Oprettet:

206 hyler ved far over 90 km/t {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for hjælp til en diagnose. Min 206'r er en S16 '02 135.000 km. Alt service overholdt.

Når jeg passerer 90 km/t kommer der en hylen fra motorrummet eller ihverfald foran. Denne hylen fortsætter og bliver højere når hastigheden øges.

Lyden kan sammenlignes med en YYYYYYYYY lyd. Tonen er ikke konstant i højde eller længde. Altså en SATANS sporadisk og periodisk lyd.

Den kommer og går. Når den er der, så hyler kalkunen, som min kæreste kalder den, i ca. 2-10 sekunder, hvorefter den stopper. Derefter kan der gå alt fra 1 - 30 sekunder før den kommer igen.

Der er ikke noget ved lav hastighed med højere eller lavere omdrejningner. Det kommer altså kun ved ca. 90 km/t og op efter. Der er ingen forskel når jeg drejer eller kører lige ud.
Der er ingen unormale temperaturudsving i instrumenterne.

Har fundet et lign. indlæg på noget peugoet forum, men ingen kunne svare manden der spurgte..

Jeg har for kort tid siden fået skiftet begge bærearme.

Kan det være noget der sidder løst som vinden hylder i? (har læst noget om inderskærmen der rager på dækket?)

Kan det være en sliddel? leje, trækaksel, tandrem, generator eller knast?

Håber på eksperthjælp...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  206 hyler ved far over 90 km/t
  • #1   29. nov 2008 en liste der sidder løst et sted som giver hylelyden måske?

• #2   29. nov 2008 Det kunne godt være - har lige haft den på værksted og mekanikeren kunne ikke finde fejlen så er lidt på herrens mark. Var bange for det var et hjulleje eller noget i den stil men de fejlede ifølge ham ingenting...

Syntes bare det lyder lidt for voldsomt til bare at være en liste der sidder løs må jeg indrømme...

• #3   29. nov 2008 hvad med en rem?

• #4   29. nov 2008 Det lyder umiddelbart ikke som en rem - har før haft en løs drivrem til en generator på min gamle bil og den lyd er langt mere skinger end den jeg oplever.

Min mekaniker var ude i noget med at det var blæsermotoren - men den kører vel ikke når man har slukket for den?

• #5   29. nov 2008 periodisk ved 90 km/t? samme hvis du skifter mellem 3-4-5 gear i den fart? Lyder som vindstøj for mig..

• #6   29. nov 2008 Tjek at inderskærmene sidder rigtigt fast. De kan godt gå løse, og det vil give vindstøj ved høj hastighed - indtil de bliver rykket helt af...

• #7   29. nov 2008 hvad med et hjulleje evt?

• #8   29. nov 2008 Ja jeg har prøvet at koble ud når jeg kører ca 150 for at høre om det var noget med transmissionen eller motoren men det virker ikke sådan... Lyden aftager ikke før farten er tilstrækkelig lav

Som jeg skrev tidligere sagde mekanikeren det ikke var et hjulleje - jeg hælder måske os lidt til at det er et skærm af en art der har revet sig løs men det lyder bare som er det noget der drejer mere og mere rundt mens farten øges - kunne det evt være en tråd i dækket der var gået?

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 11
    #9   29. nov 2008 Jeg tror det er din køleblæser der larmer. Det er jo en probel der sidder forest på bilen. Det vil sige når du begynder at komme lidt op i hastighed, begynder fartvinden at få den til at dreje rundt. Det vil nemlig lyde som en syg kalkun.. Har lavet et par stykker med samme problem.
    Prøv at sætte en strip om den ene blad på propellen så den ikke kan dreje rundt og kør en tur. Så er lyden sikkert væk. Og så må du ud og ha dig en ny køleblæser;)
    Mvh..

• #10   29. nov 2008 prøv køre ddin visker ved normal hastighed men du køre 90 smiley typisk fejl på dem har jeg lagt mærke til

• #11   29. nov 2008 Det må jeg sq nok sige Henrik - det var godt set... Jeg har lige taget en tur hvor jeg først kørte uden at gøre noget og kalkunen var der igen - så tog jeg en pind og fik den til at gøre at kølerpropellen ikke kunne køre rundt - og gues what - kalkunen er død smiley

MANGE TAK FOR HJÆLPEN smiley

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 11
    #12   30. nov 2008 Kanon. Altid rart at kunne hjælpe:)

• Katrine H
    Katrine H Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #13   26. okt 2013 Tak For hjælpen Henrik M, du fjernede sku også lige min kalkun smiley

Kommentér på:
206 hyler ved far over 90 km/t

Annonce