{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for tandrems-skift
  • #1   2. dec 2008 Hvis det er inkl. vandpumpe, remstrammer, medløberhjul osv. så koster det nok mellem 2500-3000 kr. ialt.

  • #2   2. dec 2008 Er det noget du er 110% sikker på? Har nemlig hørt det er ret dyrt på en Mitshubishi! På forhånd tak for indlæget.

  • #3   2. dec 2008 Frank b.

    Har selv en mitsubishi sigma 3.0 og har spurgt et mitsubishi værksted hvad de skulle have for at skifte min og det ligger på 6000kr tror det er meget generalt på nogen biler, min bror som har en peugeot 406 ts6 3.0 koster det ca. 10.000 ++ for at få den skiftet.

    Men et realistisk gæt på din bil ville nok være i mellem 4500-6000 kr...


  • #4   2. dec 2008 macnus:

    Incl. vandpumpe?? tror vandpumpen i sig selv koster 2500kr..


  • #5   2. dec 2008 Mellem 6-8 tusinde.......ring ned til din lokale mitsubishi og bed dem om og lave en pris på det, så får du ikke nogle overraskelser når du endelig skal have det lavet.

  • #6   2. dec 2008 godt nok nogen høje priser du har fundet dig Tommy:D

  • #7   2. dec 2008 Rasmus R - Tja, men i kan jo også lave det selv??

    Men synes nu alligevel at Frank burde gå ned på Mitshubishi eller Mekonomen Autoteknik for den sags skyld og få en pris, for INGEN herinde kan give et bedere bud på hva det ville koste, da der ikke er samme priser i hele landet..


  • #8   2. dec 2008 en vandpumpe kan sku da ikke koste 2500..?

    jeg har købt en til min gamle audi a4 1,9 tdi den kostede 500 kr hos smc


  • #9   2. dec 2008 Fik en orange mekaniker til det engang på den anden toyota for ca 1200 inkl. rem, strammere og timer

  • #10   2. dec 2008 Hvis i giver 2,500 for en vandpumpe bliver i godt og grundigt kneppet. Det samme gælder hvis i betaler 6-8000 kr. for et tandremsskift. Det skal MAX koste 4000 inkl. de dele jeg har nævnt, ellers så bed om at få en liste over de dele der er brugt, og prisen på dem, hvis i skal betale mere end de penge.

  • #11   2. dec 2008 Det kan godt være man kan gøre det billigt på den ene eller anden måde, men hvis man skal hos en autoriseret så koster det altså.
    Så kan man jo være heldig man kender nogen der kan gøre det til en god pris, men hvis ikke så er det bare og punge ud, der er desværre ingen anden udvej.


  • #12   2. dec 2008 Har lige tjekket FTZ, og en vandpumpe til en Galant 2,0 fra 96-00 koster 634 kr. inkl. moms, så hvis værkstedet kan få prisen op på 2,500 kr. kun for vandpumpen, så skal du nok lige bede dem om at blæse engang

  • #13   2. dec 2008 Øhm der er da nogle der bliver klogere her.. en vandpumpe kan nu sagtens koste 2000 kr + moms... Det gør den da f.eks til en renault... og da mitsu ikk plejer at være de billigste i stumper, så tror jeg nu ik det er urealistisk... Men mit bud på et tandrem skift med det hele er ikke under 5000 kr.. men ring til din lokale mitsu og få prisen.. der er somregel fast pris på t-rem udsk..

  • #14   2. dec 2008 Ved godt FTZ ikke er originaldele, men prisen kan umuligt være meget mere for en original

  • #15   2. dec 2008 Kan tage en Golf som min egen.......koster 8000 for skift af tandrem og vandpumpe hos Vw Helsingør.......men det er igen forskelligt fra område til område..

  • #16   2. dec 2008 Macnuz - Nu spurgte han så også til et autoriseret værksted.. og originale dele koster bare mere end OE dele!

  • #17   2. dec 2008 jeg skulle give 3600 alt inkl. for min vectra b på opel værksted org. og med kvitt.


  • #18   2. dec 2008 Lige til dit oprindelige spørgsmål, hvorfor overhovedet gå til et autoriseret værksted, når der ikke længere er garanti på bilen? Det er da åndsvagt at give det dobbelte for det samme arbejde

  • #19   2. dec 2008 Martin J: Jeg kender heldigvis en Vw mekaniker......så jeg fik det noget billigere.......men det var også en sindsyg pris de kom med hos vw......det er sgu for dyrt

  • #20   2. dec 2008 Macnuz - Nogen tænker bare på gensalgsværdien af bilen, når bogen er stemplet med et rigtigt stempel, så man ved at det hele er som det skal være, og at remmen er original..
    Personligt ville jeg ikke kunne sove om natten hvis jeg vidste at der var en ukorrent rem i min bil! så det første jeg gjorde da jeg havde købt min slæde, var at smide en original tandrem i og derefter skifte olie montere originalt oliefilter!


  • #21   2. dec 2008 Morten H - Ukorrekt rem? De uautoriserede værksteder kan sagtens levere det samme (eller måske bedre?) arbejde end de autoriserede. På et uautoriseret værksted er der også en mere afslappet stemning, og det er nemmere at få et godt tilbud på en reparation. Og jeg tvivler på at en Galant fra 98 bliver de 4,000 kr. mere værd i sidste ende, af at den har fået skiftet tandrem på et autoriseret værksted smiley

  • #22   2. dec 2008 Kan så oplyse om forskelen på en original kat. til min bil koster 8000kr og kender så en mekaniker som kan få lavet en kat. overe i jylland på en fabrik og den kosted så kun 2500kr så jo der er stor forskel på pris når det original og ikke original.

  • #23   2. dec 2008 jag gav 2000 og det var en mekaniker som laver opel rally biler smiley

  • #24   2. dec 2008 Macnuz: Enig de små værksteder kan godt være gode, men skal jeg være rælig så vil jeg heller betale et original væksted for at lave min bil, med den viden jeg har at de ved hvad de laver.

    siger ikke at en på en enadet værksted ikke ved det, men når man går til en mitsubishi mekaninker med sin mitsubishi. så har de lavet dem mange gange før og man ved de har styr på det..

    Derfor stor forventninger til dem som de skal leve op til. som jeg nu også syntes de gør..


  • #25   2. dec 2008 min koster også der efter jo.

    Kavlitet frem for kvantitet.


  • #26   2. dec 2008 smiley

  • #27   2. dec 2008 Nu får jeg altid lavet min bil på mit gamle arbejde, så jeg har aldrig været i det dilemma, men jeg kunne aldrig drømme om at køre min bil til et autoriseret værksted, medmindre jeg virkelig skulle have lavet en virkelig kompliceret operation, eller hvis jeg havde en Ferrari eller lignende hvor der skal en specialist til. Et tandsremsskift er der ikke ret mange ben i, så jeg vil vove at påstå, at en Mitsubishi mekaniker ikke laver det anderledes end en uatoriseret mekaniker.

  • #28   2. dec 2008 Macnuz - Et bedre stykke arbejde? Aldrig i livet, ja det er billigere, men der er altså forskel..
    Fx har nogen biler ikke automatisk remstrammer, det skal spændes med specielt værktøj, efter en bestemt kraft, det kan godt være disse data kan findes på Autodata, men har Brians Auto det rette værktøj nede på nørregade? Sikkert ikke, den får bare med en tang, og så bliver den spændt så remmen er 90 grader løs, og så kører det..
    Jeg kender typen, tro mig..


  • #29   2. dec 2008 Det er super forskelligt. men hvis din er ligesom nyere Mitsubishier så har den jo 2 remme og sådan. syntes man skal holde styr på lidt mere på sådan en Mitsubishi end mange andre.

    men man kan ikke sige hvad det koster, det er jo virkelig forskelligt.


  • #30   2. dec 2008 martin j - nej men de plejer vist at have lidt højere timeløn smiley

  • #31   2. dec 2008 Morten H - Hvis man får lavet sin bil hos Brians Auto på Nørregade, så er man vel også selv ude om det smiley Der findes masser af uautoriserede værkstedskæder som er fuldt på højde med kvaliteten på de autoriserede, fx. Firststop, Meca, Meknomen osv. Selvfølgelig er der altid nogen klamphuggere, som mere eller mindre bare er selvlærte og laver et rigtig lortearbejde, men jeg vil stadig holde fast i at uautoriserede værksteder kan være mindst lige så godt som et autoriseret.

  • #32   2. dec 2008 de kan jo tage den pris de mener de skal have. det kan man da se på mange værksteder smiley

  • #33   3. dec 2008 garanti er jo også et spørgsmål, når i presser priserne ned....

  • #34   14. apr 2011 jeg skal have skiftet tandrem, strammerhjul og vandpumpe på min volvo 850.
    jeg har spurgt et par mekanikere af, og de vil have 3700kr for at skifte den og det andet. reservedelene koster ca. 1300kr, og arbejdslønnen er ca. 800kr.
    jeg har så et spørgsmål. Hvorfor skal de tjene på 1600kr på reservedelene? når de i forvejen for dem billigere end de 1300 jeg kan få dem til? smiley


Kommentér på:
Pris for tandrems-skift

Annonce