{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.106 visninger | Oprettet:

Mitsubishi Colt - Problemer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Min kærestes Mitsubishi Colt 1,3 fra 97 har længe haft problemer ved kolde/fugtige morgener - med masser af hakken og sprutten.

Jeg spurgte på BG og folk mente fordelerdæksel og tændkabler.

Jeg og en ven fik så skiftet disse reservedele i dag.
Fordelerdækslet er ORIGINAL Mitsubishi - dog ved jeg ikke med kablerne - men de var en anelse for lange ..

Her til aften, skulle det så testes om der var problemer. Den starter uden problemer og der er ingen hakken mere ! Dejligt !!

Nu er der så bare et "nyt" problem - jeg ikke mener var der før. Nemlig, at når jeg kobler ud eller bilen står i tomgang - så bliver lyset svagere når det kommer ned i xxxx antal omdrejninger. Hvis jeg så giver lidt gas - så kommer der "fuld styrke" på igen?

Kan det være fordi kablerne er for lange? Jeg har gemt de gamle reservedele.
Hjælp! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mitsubishi Colt - Problemer?
  • #1   7. dec 2008 Nix det er ikke derfor, det er simpelthen bilens generator som ikke kan følge med forbruget, når motoren kører i tomgang. En generator lader normalt fuldt ud fra omkring 1200-1500 omdr.

  • #2   7. dec 2008 Undskyld, men det var søndagens lille grin da jeg så du skrev om det var tændkablernes længde der kunne være skylden :D:D:D:D:D

    Nej men Stones siger, så er det nok generatorens skyld. Jeg vil nu kontrollere om der er ir på polerne mellem generatoren og batteriet.. Er du sikker på at problemet ikke var der før?


  • #3   7. dec 2008 måske den står en smule lavt i tomgang...

  • #4   7. dec 2008 smiley Det kunne da godt være kablerne - hvad ved jeg - har ikke en skid forstand på det smiley

    Nå, men det er da bare mærkeligt at problemet er kommet EFTER vi skiftede det?

    Min kæreste kan selvfølgelig ikke huske om det har været der før.

    Er der nogen der har forstand på det her - som kan skrue lidt på det?


  • #5   8. dec 2008 det ER generatoren. Den skal lade minimum 13,8 volt i tomgang uden væsentligt forbrug. dvs blinklys el bagrude osv.
    Med 2500 omdr. og fuldt forbrug slået til skal den også kunne holde sig over 13,8 Volt ellers aflader den batteriet for strøm.
    En god generator vil også kunne holde spændingen over 13,8 Volt ved tomgang med fuldt forbrug dette er dog ikke nødvendigt idet du aldrig bruger blæser el bagrude vindues viskere og anlæg på fuld drøn når bilen står i tomgang.
    Mvh Bjarke


Kommentér på:
Mitsubishi Colt - Problemer?

Annonce