538 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til montering af fj, b. clås {{forumTopicSubject}}
har anskaffet mig sådan et sæt..
http://net-import.dk/product_info.php?cPath=70&products_id=188
og skal have det monteret i min skoda octavia, fra 98..
Spørgsmålet er: hvordan montere jeg det til mit originale clås system?? Hvor skal den medfølgende modtager boks sidde??
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
Det nemmeste er at fjerne dørbeklædningen fra fører-døren og se hvilket ledninger der går til den del af låsen der aktiverer/deaktiverer de andre døre.
På eks en Carina E er der 2 ledningere der henholdsvis hver især skal trigges negativt, altså lægges til stel, for at aktivere c-låsen.
Du kan måle med et volt-meter hvordan de opfører sig når du bruger centrallåsen.
Det kan både være negativt og positivt aktiveret, samt skifte polaritet ved aktivering.
Ved ikke hvordan det er i den model, men hvis man ikke kan få det oplyst er man nødt til at måle sig frem.
De pågældende ledninger går igennem "kabeltyllen" og hen til samlingerne i førersiden. Her kan du koble dig på de pågældende ledninger.
Fra den boks du har til sættet er der nogle bestemt ledninger der skal benyttes alt efter hvordan din bils c-lås system fungerer!
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 40 Svar: 87
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
Det letteste for dig er nok at ringe og spørge et skoda værksted hvordan centrallåsen aktiveres.
Det har jeg selv gjort flere gange og ofte er de forskellige værksteder flinke til at oplyse det!
Hjælp til montering af fj, b. clås