1.183 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Jannik K
Jannik K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Tågelygter + Polo Tågelygter + Polo

Hey.

Jeg går og overvejer at installere tågelygter i min Polo 1,4 16V. Jeg vil om muligt gerne gøre det selv, for VW skal have 1550,- for at gøre det.

Mine spørgsmål er følgende:

- Hvordan skal ledningerne trækkes? Der er vel ikke trukket ledninger i forvejen? Hvis ikke, hvor skal de så føres ind i kabinen?

- Hvad med selve lygterne? Er der ophæng til dem i kofangeren / karosset eller kan det bare ikke lade sig gøre?

- Der skal vel installeres et relæ i sikringsboksen? Er ledningerne trukket til dette?

Jeg har fået en pris på ca. 2500,- hos VW. Så skulle alt være med.

Håber i kan hjælpe.

Mvh Jannik

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tågelygter + Polo
  • Jens S
    Jens S Tilmeldt:
    feb 2003

Følger: 1 Svar: 1
    #1   16. mar 2003 Hvis du kan få originale tåge lygter til din bil så kan alle ledninger og kontakter der skal bruges også fås der og så er de fleste ledninger trukket de vil også passe perfekt i din kofanger i stedet for noget ukorant uoriginalt men hvis du montere uoriginalt så følger der det med du skal bruge også en brugsforviring og det er ikke alt uoriginalt der er ukorant bare du ikke køber for biligt hvis du har yderlige spørgsmål kan du bare spørge på j.v.s@12mail.dk

• jesper f
    jesper f Tilmeldt:
    feb 2003

Følger: 1 Svar: 3
    #2   27. mar 2003 hej du kan få et sæt nede hos howdi audi hvor det hele er i inkl. monteringsvejledning tager max to timer at montere

• Jannik K
    Jannik K Tilmeldt:
    feb 2003

#3   27. mar 2003 Hej Jesper F.

Jeg har allerede købt og monteret lygterne.. Købte dem hos den lokale VW forhandler... og ja de er pænt nemme at installere, når bare man ved hvordan ledningerne inde bag sikringsboksen skal trækkes...

Mvh Jannik

• Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    mar 2003

Følger: 1 Svar: 4
    #4   27. mar 2003 Hej Jannik!

Nu står jeg i samme situasion som dig smiley
    Derfor vil jeg lige spørge dig lidt til råds - håber det er ok...

Er det bøvlet at trække ledningerne? Og skal man til at rode rundt inde bag ved sikringsboksen?

Hvis du ellers har nogle "fif" til monteringen ville det være fedt smiley

Mvh Carsten

• Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    mar 2003

#5   27. mar 2003 Hej Jannik!

Nu står jeg i samme situasion som dig smiley
    Derfor vil jeg lige spørge dig lidt til råds - håber det er ok...

Er det bøvlet at trække ledningerne? Og skal man til at rode rundt inde bag ved sikringsboksen?

Hvis du ellers har nogle "fif" til monteringen ville det være fedt smiley

Mvh Carsten

• Jannik K
    Jannik K Tilmeldt:
    feb 2003

#6   27. mar 2003 Hej Carsten N.

Jamen selvfølgelig må du da spørge...

De svar jeg kan give afhænger lidt af, hvor og hvad du har købt. Som sagt købte jeg mit sæt hos VW. Dvs. originale lygter og kontakter.

Før jeg svarer ville det være rart at vide helt præcis hvad og hvor du har købt tågelygterne... hvis du altså allerede har købt det...

Mvh Jannik

• Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    mar 2003

#7   27. mar 2003 Hej igen

Jeg har ikke købt dem endnu - men har lige fået et katalog fra HovwdiAudi, som har nogle til en Polo. Så jeg tror det bliver der jeg køber dem, det må være det billigste.

Mvh - Carsten

• Jannik K
    Jannik K Tilmeldt:
    feb 2003

#8   27. mar 2003 Ok... Så vidt jeg ved er ledningen fra sikringsboksen til motorrummet allerede trukket i alle 6N'ere. Det er vist standard i ledningsnettet.

Hvor svært det bliver at trække ledninger kommer meget an på brugsanvisningen til det Hovwdiaudi sælger. Men det der voldte mig mest besvær var at finde de stik inde bag på sikringsboksen, som lyskontakten til venstre i instrumentbordet skulle tilsluttes til.

Hvis du køber en ny original kontakt, som skal erstatte hele pladen ved luftdysen helt til venstre, ved rattet skal du forbinde en ledning til stik nr. 13 bag på kontakten. Dette fremgik IKKE af min brugsanvisning, så det var ret svært at finde ud af.
    Denne ledning skal gå ned til en sikringsholder, som gerne skulle følge med i sættet.
    Derefter skal du forbinde den anden ledning, som går ud fra sikringsholderen om bag på sikringsboksen i et blåt multistik. Dette skulle meget gerne fremgå af din brugsanvisning for ellers bliver det umuligt at forklare.. smiley

I det sæt jeg købte var det ikke meningen man skulle benytte en original kontakt. Istedet fulgte der en skodkontakt med, som skulle sættes i instrumentbordet et tilfældigt sted.
    Da jeg, som sagt købte en original kontakt kom jeg til at mangle et MEGET lille hun-stik, som skal sættes ind bag i det blå multistik bag på sikringsboksen. Dette fremgik HELLER ikke af min brugsanvisning. Stikket fås dog hos en VW forhandler.

Ledningen fra multistikket øverst til højre i motorrummet ned til tågelygterne skulle gerne følge med, samt de 2 nye afdækninger til forkofangeren. Hvordan denne ledning skal monteres skulle gerne fremgå af din brugsanvisning.

Det var vist nok det hele. Sikke en smøre! smiley Men når man ved hvordan lygterne skal installeres er det faktisk meget simpelt.
    Dukker der flere spørgsmål op, spørger du bare igen.. smiley

Mvh Jannik

• Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    mar 2003

#9   27. mar 2003 Takker smiley

Det vil sige at hvis bare jeg vil benytte den kontakt som sidder standard ved luftdysen, så skal jeg ikke rode inde i bilen? Så tænder de vel bare sammen med tågelygten bagpå...? eller har jeg misforstået det hele smiley

• Jannik K
    Jannik K Tilmeldt:
    feb 2003

#10   27. mar 2003 Du har desværre misforstået det..

Den kontakt, der sidder i din bil, kan kun trækkes ud til én position. Altså til tågebaglyset. Den kontakt jeg har købt har to funktioner. Dvs. den kan trækkes ud 2 gange. Den første er til tågeforlys, den anden er til baglyset.

Det kan muligvis lade sig gøre at finde den ledning på din nuværende kontakt, som går til baglyset og derefter bare sætte ledningen til forlyset til der også. Så burde det hele i teorien tænde samtidigt.
    Dette vil jeg dog ikke anbefale, da vi jo ikke ved om kontakt, osv er dimensioneret til det.

læs evt. mere i en tråd under "teknik" jeg startede på vagcars.dk.

Mvh Jannik

Kommentér på:
Tågelygter + Polo

Annonce