{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  m50 motor i en e30
  • #1   30. dec 2008 e30.dk står alt

  • #2   30. dec 2008 mener at kardanen skal kortes lidt op

  • #3   30. dec 2008 1 stk. m50 motor
    1 stk m50 E34 bundkar.
    2 stk motorophæng (e36) kan self. tilpasses fra alle modeller..
    2 udst. manifolde
    forrør
    m50 ledningsnet
    m50 styrboks
    m50 lmm
    m50 gearks (m20 kan også bruges bare bøvlet, og du skal skifte kobling mv)
    og tilpas kardan til m50, evt. v ledene, eller svejse den lidt om.

    og samle ledningsnettet til m20 + montere en elblæser v. køleren.


  • #4   30. dec 2008 Kobling skal IKKE skiftes ved at bruge M20 gearkasse (som egentlig hedder M60 svjh smiley det var ikke nødvendigt da jeg smed den i min e21er og mener ikke der er så stor forskel på den og e30eren drivlinie mæssigt.
    Dog måtte jeg forlænge kardanen 22mm eftersom den på e21eren er fast, men mener ikk det er nødvendigt ved e30 daden har led der ka justeres.

    Og så gør dig selv den tjeneste at køb stikket til karos elnet fra en e36 hvis ik din e30er ny model og passer direkte på elnet.
    Gjorde det samme på min e21er så vi ik sku indgribe i bilens eller motorens elnet men lavede en omformer fra e21 elnet til e36 motorstik.

    Derudover når du ligesom jeg selv gjorde bruger en e36er motor, skal du ikke blot ha e34 bundkar som koster en 1500 selv brugt, også ha andet olierør og si da de trækker olien i hver sin ende...

    Og ja så skal der bruges andre ophæng men der fik jeg mine med, men mener blot det var gummi klodsen til en e28er (ret høj en) der sku bruges i førersiden.

    Dog sku jeg også hakke et par af de forstærkerriller af på bundkarret så den ikek "stod" på forbroen/tandstang.
    Men igen der er lidt forskel på e21 og e30, men vær obs på det..


  • #6   31. dec 2008 hvordan med ledningsnet? det store multistik passer da lige i gør det ikk? og kan næsten gætte mig til at det er nemmest at bruge en m20 gearkasse og så bare tage kobling og svinghjul og smide over i?!

  • #7   31. dec 2008 man kan jo købe div ophæng på koed.dk og bundkar og alt det der.. så skal sådan set bare vide med ledningsnet.

  • #8   31. dec 2008 Kenni:
    Som jeg siger er din BMW ny model sku det vidst være samme multistik der sidder i dit motorrum som på en e36 eks.
    Mener du ka kende det på den "pal" i midten om den er rund eller trekantet.
    Mener den skal være trekantet for at være ny model/e36 så burde den passe direkte i.
    Og mht Gearkassen, så kommer den til at hælde et par grader mere til højre end den plejer, og du ka som sagt sagtens genbruge m50 koblingen i et m20 gearkassehus da jeg heller ikke selv skiftede kobling da jeg byggede min M50 i min e21er hvor der før lå en 320 række6 M20 i også ligesom e30eren.


  • #9   31. dec 2008 okay.. jeg siger mange tak for hjælpen! nu er min så gammel model også gammel model ledningsnet. kan man så bare tage multistikket fra en e36 og flytte over på? altså skifte stikket?!

  • #10   1. jan 2009 KØB et e36 stik og klip dit gamle motoratik på motoren fra din gamle e30 motor evt.
    Sæt så dem sammen så du istedet har en adapter så du ik skal klippe i M50 ledningsnet eller bilens blot sætte et adapter stik ind imellem.


  • #11   26. sep 2010 hvor køber man det stik

  • #12   26. sep 2010 Morten H:
    Ring og hør Koed.dk efter om det er noget de vil klippe af en bil...
    Ellers prøv den lokale hugger..


  • #13   26. sep 2010 jamen så skal jeg klippe i ledningerne på motor stikket ??? kan man ikk bare få et adapter ?? og hva med farverne på ledningerne er de de samme ???

  • #14   26. sep 2010 skal det være fra en E36

  • #15   26. sep 2010 Morten H: Nej du klipper bare det stik af den m20 motor du evt tager ud (eller får sådan et fra Koed også) så du ikke behøver det smiley
    Men nej mener ikke der findes en adaptor du bare køber og smider på.
    Den laver du bare ud af et e36 ledningsnet stik og et e30 motor stik smiley


  • #16   26. sep 2010 undskyld.. men forstår ikk hvordan i vil lave det stik selv...?? bilens ledningsnet har et rundt stik med 20 stik ben men på motors ledningsnet sidder der 25 stik ben og det er 2 modsætninger det runde stik???????

    så hva jeg forstår på det hele så skal jeg klippe stikke på m50 motoren af og sætte m20 stikket på i stedet ? hva med et diagram over farve koderne


  • #17   28. sep 2010 Morten H:
    Jeg har lavet begge dele.
    På min e21er gjorde jeg "det rigtige" og lavede den adaptor ved at købe et afklippet stik af en ophugget e36er ude ved Koed.
    Det lodede jeg så de rette ledninger sammen på det motor stik jeg klippede af min gamle m20 motor (som er et firkantet stik der sættes i sikringsboksen på en e21er).
    Men på min Touring vidste jeg at M50eren sku forblive til en e30er motor, så der klippede jeg ledningerne på motoren og tog stikket fra den gamle m20 motor og lodeded på.

    Enten så allier dig med en Haynes bog (altid god at ha til små ting der driller) eller gå ind på www.bmwe30.dk der er alt du skal bruge.


  • #18   29. sep 2010 tak for det smiley den startede første gang smiley altid rart

    men har et andet problem, den er begyndt at lyse i abs lampen efter jeg har skiftet motor smiley forstår det ikk for det burde ikk hænge sammen ??

    så der os en anden ting... den kører med sindsygt mange omdrejninger lige som om der er ændret gearingen.. den rammer begrænsern med 190i 5 gear ??? nogen der vd noget


  • #19   3. okt 2010 Beholdt du e30 gearkassen eller M50 gearkassen på?


Kommentér på:
m50 motor i en e30

Annonce