Manglende oliedæksel - 206 {{forumTopicSubject}}
Hej,
Håber i kan hjælpe med lidt afklaring, da jeg ikke er den store bil nørd
Købte for et par måneder siden en Peugeot 206 2.0 HDI fra 2005.
Mellem jul og nytår opdager jeg at den pludselig begynder at dryppe en masse olie, mens jeg er hjemme = olie i min fars indkørsel
Nå, men vi åbner motorrummet og ser at dækslet til hvor man fylder olie på simpelthen mangler. Så der er sprøjtet olie ud i hele motorrummet.
Og da jeg ikke har været i motorrummet siden jeg har købt bilen, kan jeg ikke rigtig finde ud af hvordan det pludselig kan mangle?
Min første tanke var at det ikke var der, da jeg købte bilen. Men så ville den vel have begyndt at dryppe olie noget før?
Kan det evt. have noget med frostvejret at gøre?
Har købt nyt dæksel, så den ikke mister olie mere.
aug 2004
Følger: 32 Følgere: 31 Emner: 4 Svar: 239
Det er en Peugeot? Hvad forventer du?
Det er måske skruet forkert på eller knækket. Elllers har man glemt at montere det igen? Kan jo være flere ting.
Mvh.
jul 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 314
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 136
Jeg søger bare hvad det kan skyldes, da jeg ikke lige har oplevet den slags før.
Sker der noget ved at der er sprøjtet olie rundt i motorrummet?
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
nr2 ide omhandler overtryk i krumtapshuset, og dermed også i knasthuset.. hvilket er meget usandsynligt, da der skal flere bar til at spytte sådan et låg op..
Men bare for sjov, så prøv at kør motoren varm, lad den stå i tomgang, skru dækslet af - i tomgang er olietrykket meget lavt, så der vil der ikke vælte ud med olie.. til gengæld burde du kunne mærke om der er overtryk i systemet - det er det der ville være en god ide at afkræfte
jul 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 314
men tag noget bremserens og tør olien af med
nov 2004
mar 2006
Følger: 99 Følgere: 101 Biler: 8 Emner: 4 Svar: 339
nov 2004
Er det en god ide at få vasket hele motorrummet?
Manglende oliedæksel - 206