{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.814 visninger | Oprettet:

Manglende oliedæksel - 206 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Håber i kan hjælpe med lidt afklaring, da jeg ikke er den store bil nørd smiley

Købte for et par måneder siden en Peugeot 206 2.0 HDI fra 2005.
Mellem jul og nytår opdager jeg at den pludselig begynder at dryppe en masse olie, mens jeg er hjemme = olie i min fars indkørsel smiley
Nå, men vi åbner motorrummet og ser at dækslet til hvor man fylder olie på simpelthen mangler. Så der er sprøjtet olie ud i hele motorrummet.
Og da jeg ikke har været i motorrummet siden jeg har købt bilen, kan jeg ikke rigtig finde ud af hvordan det pludselig kan mangle?
Min første tanke var at det ikke var der, da jeg købte bilen. Men så ville den vel have begyndt at dryppe olie noget før?
Kan det evt. have noget med frostvejret at gøre?

Har købt nyt dæksel, så den ikke mister olie mere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende oliedæksel - 206
  • #1   7. jan 2009 Jeg afleverer det tilbage imorgen! smiley

Det er en Peugeot? Hvad forventer du? smiley

Det er måske skruet forkert på eller knækket. Elllers har man glemt at montere det igen? Kan jo være flere ting.

Mvh.

• #2   7. jan 2009 ligesom Martin F siger, fordi det er en pug så kommer alle psa-haderne og hugger olielåget.... eller nisserne tager det... NOT!

• #3   7. jan 2009 Martin F - kan vi ikke lige undlade de der hade-Peugeot kommentarer. Fair nok du ikke er fan af Peugeot, men svarer ikke lige på mit spørgsmål smiley

Jeg søger bare hvad det kan skyldes, da jeg ikke lige har oplevet den slags før.
    Sker der noget ved at der er sprøjtet olie rundt i motorrummet?

• #4   7. jan 2009 Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om, skal være at dækslet har siddet skævt på, er blevet rystet løs med tiden, og til sidst fløjet ned i motorrummet, og evt ud på vejen.

nr2 ide omhandler overtryk i krumtapshuset, og dermed også i knasthuset.. hvilket er meget usandsynligt, da der skal flere bar til at spytte sådan et låg op..

Men bare for sjov, så prøv at kør motoren varm, lad den stå i tomgang, skru dækslet af - i tomgang er olietrykket meget lavt, så der vil der ikke vælte ud med olie.. til gengæld burde du kunne mærke om der er overtryk i systemet - det er det der ville være en god ide at afkræfte smiley

• #5   7. jan 2009 tror sku bare der har siddet løst og efterhånden blevet rystet af..

men tag noget bremserens og tør olien af med smiley

• #7   7. jan 2009 Tonni L --> Tak for forslaget, vil jeg prøve efter smiley

• #8   7. jan 2009 når pakningen i låget bliver stiv. når dækslet sit endestop inden det egentlig er spændt fast. og kan de falde a sker af og til.. har vasket tre motorrum sidste år pga det..

• #9   8. jan 2009 mogens P - Tak for info smiley
    Er det en god ide at få vasket hele motorrummet?

Kommentér på:
Manglende oliedæksel - 206

Annonce