{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.720 visninger | Oprettet:

snask på oliepinden {{forumTopicSubject}}

En bil der ikke kører ret tit, og primært korte ture...

Kan det godt skabe kondens i motorolien, og dermed hvidt snask på oliepinden?

Det var kun meget lidt, og kun på den ene side af oliepinden, men ikke desto mindre har jeg ALDRIG set det før.

Og skummer olie normalt? Hev pinden op efter en kort køretur - olien var helt oppe af pinden selvfølgelig, men der var små luftbobler rundt omkring?

Jeg tænker lidt en død toppakning, men kølervæske-standen var fin?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snask på oliepinden
  • #1   18. jan 2009 Der kan godt dannes lidt kondens i bundkaret især hvis det er en bil der ikke kører ret tit. Hvis den ikke umiddelbart bruger vand og det er meget meget brgrænset med hvidt skum så ville jeg ikke være bekymret endnu men nok bare skifte olien og se tiden lidt an

• #3   18. jan 2009 Asger J:

ja det har jeg også lige læst mig til på et volvo-forum.

Kondens på toppen af oliepinden.

Der var ikke noget i låget overhovedet..

Men jeg holder øje med kølervæskestanden de næste par dage - hvis den falder så ved jeg svaret... Og håber på den ik falder smiley

• #4   18. jan 2009 den har sikkert ikke godt af det nej... men ellers kan jeg jo rende og skifte olie i et væk.

Bilen kommer ikke til at køre lange ture i den tid jeg ejer den fra nu af.. Den har gjort det før, men nu har jeg kort til arbejde.

Olien har kørt 3.000 indtil videre.. Castrol 10W40 semisyn.

• #5   18. jan 2009 Kalle S:

ja netop... altså.. i min verden er der ingen grund til videre bekymring, medmindre vandstanden falder...

Og den har ikke gjort det i lang tid.. det er første gang jeg opdager snask på pinden siden de 3000km...

• #6   18. jan 2009 det kalder man at motoren brækker sig det sker der ikkke noget ved det er bare dårlig olie eller overophedet olie

• #7   18. jan 2009 Det gør biler der køre små ture eller ikke køre tit.. det kommer af kulden for tiden og det skal du ikke tænke på.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #8   18. jan 2009 mayonaise i olien. ja det er meget normalt hvis man kører mange korte ture.... det er dog mere udbredt på biler med alublok end dem med stålblok... der var masser af det på min tidl mi16(den gamle model med alublok)

• #9   18. jan 2009 Min er med alublok og top smiley

Min kører korte ture, og ca en gang om ugen kører jeg en 2 x 35km tur, hvor den samtidig også bliver gennemvarm og får lidt omdrejninger smiley

Olien er castrol 10w40 semisyntetisk, og er 3000km gammel.

Men jeg spekulerer ikke mere over det.

Tak for svarene smiley

• #10   20. dec 2012 Til steffen m, er det, det samme på ts4 modelen, synes ikke at den bruger noget vand, men der hænger hvid snask på oilpinden og på oildækksel, jeg køre på shell 5/30

Kommentér på:
snask på oliepinden

Annonce