306 1.8 98 bremseproblemer {{forumTopicSubject}}
Ja min brors 306 1,8 eden park fra 98 lavede krumspring med ham i morges og står nu et virkeligt dumt sted og er ikke til at rokke ud af flækken, lovede ham lige at høre jer kloge mennesker her inde
Copy paster lige hans beskrivelse af problemet
Jeg satte mig ud i bilen og startede motoren. Slap håndbremsen og begyndte at køre. Det gav vist nok en lille knagelyd som den gør en gang i mellem hvis den har stået stille et par dage. Men det var alt sammen som det plejede. Da jeg begyndte at køre lagde jeg mærke til at der kom en lav lyd fra et eller andet sted "under" bilen. Det lød som om noget stødte på et sted, men ganske svagt - kunne ikke mærke noget modstand eller noget. Besluttede mig dog for at holde ind til siden og se om jeg kunne mærke noget rundt om/bag dækkene der skrabede på. Jeg trak derfor ind til siden og trak håndbremsen for at gå ud og kigge. Men ingen ting. jeg tænkte at det nok var højre forhjul lyden kom fra, fordi dengang jeg fik balanceret mine vinterdæk stødte et balancelod lidt på bremsekaliberen. Nå men jeg ville køre igen, men nu kom jeg ingen steder. Når jeg forsøgte at køre fremad, hævede bilen sig bare. Det samme gjalt når jeg forsøgte at bakke. Det var helt tydeligt at noget bremse sad fast ved venstre baghjul. forsøgte at give lidt op og ned i håndbremsen og forsøgte at "forcere" bilen fremad i første gear. Det endte med at begynde at lugte en smule brændt (selvom bilen kun havde flyttet sig under en meter). Håndbremsen blev slap og jeg steg ud og gav op.
Det er nogenlunde hvad der skete. Jeg håber det giver mening.
Hvad kan være årgsag til dette? På forhånd tak
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 58 Biler: 4 Emner: 99 Svar: 1.776
Den brændte lugt er nok varm kobling:D
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 98 Svar: 454
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 58 Biler: 4 Emner: 99 Svar: 1.776
apr 2006
Men håndbremse håndtaget er helt løst (kabel knækket, og det gjorde det samtidig med den satte sig fast) og den kørte jo fint de første mange hundrede meter, så jeg syns bare det lyder lidt underligt
apr 2006
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Tag en mukkert og dask på hjulboltene i begge sider så slipper den helt sikkert igen.
Men der skal nok evt. en ny kabel til og ikke mindst skal bremserne renses godt af og smøres.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
apr 2006
Har også lovet ham jeg lige skifter klodserne for en sikkerheds skyld.
Men tak til alle
306 1.8 98 bremseproblemer