{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.124 visninger | Oprettet:

Sådan en lille bule!! {{forumTopicSubject}}

Hej Har fået en sød lille bule i bagklapen på min Mk4
og har så været nede ved Ford og det vil ta dem 4 Dage og lave den.. og de tager 560kr i timen
synes sku det lyder voldsomt...... det vil jo ca give omkring de 15.000kr for sådan en lille bule..........
Har et billed i mit album med bulen......

men ka det ta så langtid og lave den????
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sådan en lille bule!!
  • #1   24. jan 2009 er jo nok ikke 4 arbejdsdage de mener i timer.. men de laver bule den ene dag maleren har den nok 1-2 dage og de skal samle den efter maleren 4.dag...

  • #2   24. jan 2009 Der er ikke noget album?

    Men hvis den ikke bare kan rettes ud, så skal der jo slibes, spartles, grundes og til autolaker.. såeh det kan vel godt passe.. Men 15k er da fucker dyrt :b


  • #3   24. jan 2009 Hvis du sletter alle de biler som ikke er dine-Gider jeg måske kikke på din lille bule!

  • #4   24. jan 2009 okey for synes sku det lyder pænt vildt ellers......... dog er det forsikring der betaler, da det var nogle håndværker som ikke kunne finde ud af og sætte en trailer bag på deres bil og tabte den over i min.....

  • #5   24. jan 2009 Jo nu kom albummet smiley

    Den bil er sgu ikk værd at smide 15k efter ^^

    Men lav det selv? eller find nogen der kan, så slipper du billigt


  • #6   24. jan 2009 Kan det overhovedet betaler sig for sådan en gammel Eskelort ?

  • #7   24. jan 2009 Hvis forsikringen betaler så bare smid den til ford,, haha smiley

  • #8   24. jan 2009 Lad da bulen blive.. Kunne forstå hvis det var en nyere bil men det kan da ikke svare sig at få den lavet. Evt find en anden klap i samme farve og smid på.

  • #9   24. jan 2009 Bulen er rettet ud på en dag og så skal den til maler og tilbage igen og så er der nemt gået 4 dage.. Men det bliver langt fra 15.000kr for du skal jo ikke betale for den stid hvor den bare står og venter!

  • #10   24. jan 2009 den skal os til Ford og laves........ Men synes ikke jeg gider og ha bilen vurderet totalskadet for sådan en pis bule!!
    har indtil vider kostet en del på bilen..... og fået monteret en del ekstra udstyr


  • #11   24. jan 2009 den kan nemt rettes ud. jeg taksere biler hver dag. og vil skyde på det er en skade til omkring 5 tusindkr

  • #12   24. jan 2009 Morten D:
    Hva er det en skade må koste af bilens værdi?? mener det er 33% ik??


  • #13   24. jan 2009 Hvorfor fanden gider du overhovedet at få lavet den bule? Prisen på reperationen er jo højere end gensalgsværdien af bilen :-\

  • #14   24. jan 2009 60 procent. men den dør ikke med den lille skade

  • #15   24. jan 2009 Phuck @lot ~:
    Hvis du læste er det forsikring der ska betale... så self ska den sku da laves!!!

    Morten D: Okey det er altid noget, for har sku renoveret motoren, monteret alarm, central-lås med fj-betjening, osv osv i den kasse!!


  • #17   24. jan 2009 ja det er sgu bare med at få det lavet når du ikke selv skal betale.

  • #18   24. jan 2009 Ja det er jo os det ;o)
    men havde bare fået hørt det kun måtte koste 33%
    så er det jo ikke det vilde det må koste for den bule........

    Men det skete lige kort efter jeg havde parkeret bilen og var på vej ned i gå-gaden....... så ca 5 min kunne jeg høre alarmen var gået igang, så løb tilbage til bilen... og pænt der stod 3 håndværker bag bilen, så sagde pænt om ikke de skulle holde deres finger fra den bil, hvor den ene så siger at de havde tabt deres trailer over i bilen....... fik så sagt, Hva fanden skal i os splitte den af??

    så var nede ved Ford i torsdags med bilen efter og ha snakket med forsikring og de fik ford til og ringe, så de kunne se bilen og ta billed af bulen....... og han sagde de skulle min bruge 4 dage.... på den bule...
    og de tager 560+moms i timen...... så godt man ik selv ska betale ;o)


  • #19   24. jan 2009 Ja bare aflevere den til ford når forsikringen skal betale..
    Men hvis du selv sku betale så ku du da bare finde en hos ophuggeren til 500,- og montere den selv...


  • #20   24. jan 2009 Det ville jeg os ha gjort helt sikkert!!! for ka nemt regne ud det andet bliver ikke den billigst måde på det!!


  • #21   24. jan 2009 det vil ikke koste meget mere end 200kr at lave selv hvis man kan det ..

    men hvis du ikke skal betale noget så få den da ned til ford


  • #22   24. jan 2009 Hvis den skade koster 15 K, så totalskader de da bilen, det er for meget uanset hvad du har ofret på den..
    Men en anden ting er at skaden aldrig vil komme til at koste så meget, tror ikke det bliver taxeret til max, 3000-3500 kg,,, den får jo bare lidt krutemut og noget maling og bliver poleret op på klappen, og så er den skid slået....
    Fordi det er ford koster det ikke mere for forsikringen,,da det er dem der fastsætter hvor meget det skal / må koste, og det er en gængs vurdering....


  • #23   24. jan 2009 du har fået en pb

    mvh bo

    demon-ice.dk


  • #24   24. jan 2009 biler over 10 år må laves for 100% af bilens værdi... så ingen problemer der smiley

  • #25   24. jan 2009 Taget direkste fra Ankenævnet for forsikring :

    Afqiftsregler
    Som bekendt har vi i Danmark nogle meget høje registreringsafgifter på motorkøretøjer. For at undgå, at folk i stedet for at købe en ny bil bygger en gammel op med nye reservedele for at slippe for registreringsafgiften, er der fastsat regler for, hvordan og hvor meget der må repare­res på en bil, før der skal betales registreringsafgift på ny.

    Reglerne er ret komplicerede og findes i registreringsafgiftslovens § 7, (Lovbekendtgørelse nr. 977 af 2. december 2002). I grove træk er reglerne således for personbiler:

    Hvis skaden er under kr. 15.000,- incl. moms
    I denne situation kan en reparation gennemføres afgiftsfrit uanset handelsværdien.

    Skaden er under 65% af handelsværdien
    Køretøjet repareres afgiftsfrit.

    Skaden er mellem 65% og 75% af handelsværdien
    Forsikrede skal i denne situation have valget mellem reparation og kontanterstatning svarende til handelsværdien. Vælges reparation, kan det ske afgiftsfrit. Forsømmer selskabet at give den forsikrede valget mellem reparation og kontanterstatning, skal der svares ny afgift ved reparation. Afgiften skal betales af selskabet.

    Vælger forsikrede kontanterstatning, kan resterne sælges til genopbygning. Taksator skal i denne situation inddrage registreringsattesten og indsende denne til ToldSkat. Typisk vil køretøjet blive solgt til en autoreparatør, og selv om det ikke er forsikringsselskabet, der står for genopbygningen, skal taksatoren kontrollere, at genopbygningen sker i overensstemmelse med taksatorrapporten. Han skal besigtige køretøjet, inden lakering finder sted, og udstede er­klæring om, at genopbygningen er sket i overensstemmelse med taksatorrapporten, og at reparationsomkostningerne ikke overstiger reparationsgrænsen. Derefter skal den nye ejer af køretøjet foretage anmeldelse til ToldSkat og ligeledes fremstille køretøjet for ToldSkat.

    Skaden er over 75% af handelsværdien
    Der kan ikke ske reparation, uden at der skal betales ny afgift. Dette betyder i praksis, at selskabet udbetaler en kontanterstatning, og at resterne sælges til ophugning.

    Nyværdi
    For personvogne, der beskadiges inden for det første år efter første indregistrering, og som var fabriksnye ved tegningen af forsikringen, ydes nyværdierstatning, hvis skaden overstiger 50% af vognens nyværdi. Har man købt en demomodel, vil der hverken være tale om første indregistrering eller et fabriksnyt køretøj, og for sådanne køretøjer ydes derfor ikke nyværdierstatning.



  • #26   26. jan 2009 Hvis du skal have en god pris på at få rettet bulen ud, så skriv en PB til mig smiley

    Og jeg kan garantere dig at vi ikke nærmer os noget der ligner 15k smiley


Kommentér på:
Sådan en lille bule!!

Annonce