{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.698 visninger | Oprettet:

Navhjuls leje? {{forumTopicSubject}}

Hey Bilgalleri. Har for ikke så længe siden investeret mig i en gammel honda accord fra 87.
Nu, 3 uger efter jeg har købt den er forhjulet begyndt at drille.. Når du går ud og tager fat i hjulet, kan du rokke det fra side til side en smule, og når man når op på de 80-100km/t ryster det af helvede til i rattet, og det brummer ude fra hjulet..
Jeg har haft taget hjulet af for at se dernede, og bremseskiven kan du også rokke med :<

Så mit spørgsmål er, tror i ikke det er navhjuls lejet som er ved at dø? Mvh Tobias.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Navhjuls leje?
  • #1   25. jan 2009 Navhjulsleje? Vi andre kalder det bare et forhjulsleje eller baghjulsleje smiley Men jo, det lugter lidt af det.

• #2   25. jan 2009 For mig at høre er det 3 forskellige fejl.

1. Slør fra side til side er oftest en defekt styrekugle.
    2. Rystelser skyldes som regl at hjulene trænger til en afbalancering.
    3. Rungen skyldes ganske rigtigt som regl et defekt hjulleje.

• #3   25. jan 2009 Siger du at din bremseskive sidder løs?

Det måske ikke så godt... smiley

Og ja, styrekugle eller hjulleje er nok jævnt smadret hvis den ryster så voldsomt.
    Kig prisen på begge dele, og overvej om du gider rode i det flere gange. Man kan lige så godt skifte begge dele med det samme hvis det er ved at være gammelt og slidt alligevel

• #4   25. jan 2009 Altså, dækkene har ikke før gjort at rattet har rystet så meget. Det noget der er kommet pludseligt her inden for de sidste par dage.. Men, er det noget som er "farligt" at køre med i den forstand? Indtil jeg lige finder en løsning på det ?

• #5   25. jan 2009 Er der nogen som har et bud på hvad det kan koste at lave det? sådan, en ca pris? smiley

• #6   25. jan 2009 Det kommer an på hvad der er galt, og hvor slemt det er. Det kan vi jo ikke se gennem en beskrivelse på en Computerskærm!

• #7   25. jan 2009 Farligt? lidt svært at sige herfra.

Men personligt ville jeg ikke føle mig ret tryg ved en løs bremseskive.
    Rystende rat? det går nok lige...

Men det bliver da ikke bedre med tiden, så få kigget på det hurtigst muligt.

• #8   25. jan 2009 Altså, den er ikke "Løs" i den forstand Peder B, den er bare til at rokke en smule med.. Det er ikke andet end et par få milimeter. Men så vidt jeg har lært, må der ikke være noget slør, overhovedet!

• #9   25. jan 2009 Nu er Honda ikke de billigste i stumper
    MEN sådan en gammel Accord fra 87 kan vel ikke være så dyr at skrue i.
    Styrekugle koster sgu ik så meget, vil tro 500kr for begge sider. altså nye originale.

Hjulleje har jeg ikke lige bud på. 800 -1000kr for et sæt hjullejer til foran.
    Kan du selv montere? ellers koster det også ved mekaniker. alt efter hvor godt lortet sidder fast.

• #10   25. jan 2009 Stadigvæk.

jeg ville ikke være tryg ved at mine bremser kunne bevæge sig på andre måder end at cylinderen trykker på klodserne! hehe....!

Hvordan sidder skiven på sådan en Accord? sidder de kun spændt fast ved hjælp af hjulbolte? eller har skiven sine egne 2 skruer eller??

F.eks. min har kun hjulboltene til at holde skiven på plads.
    Så en gammel slidt skive kan muligvis give sig lidt ved afmontering af hjul.

• #11   25. jan 2009 Jeg har selv mulighed for at skifte det, har en ven som har et værksted. Mit problem er bare at det er super svært at finde reservedele til netop den model. Så min sidste udvej må jo være at kontakte selve honda, og høre dem om de kan skaffe noget hjem

• #12   25. jan 2009 Altså, den sidder fast med 2 skruer i selve skiven

• #13   25. jan 2009 Honda kan nok skaffe det til dig.

Sidder skiven fast med 2 skruer for sig selv? og kan alligevel give sig lidt? det er så overhovedet ikke særlig smart.

Når du lige skifter hjulleje, så kig lige på hvorfor den sidder løst.
    Kan den bremse nu? bremser ikke skævt eller "hopper" eller noget?

Altså hjulet og skiven skal nok blive siddende så længe boltene er spændt. Men skiven skal ikke give sig, den skal sidde helt fast. sammen med hjulet

• #14   25. jan 2009 Men ja.. Selvfølgelig bliver skiven og lejet jo også træt efter tid, men taget i betragtning at den kun har kørt 180000km, burde det da ikke være så smadret :S

• #15   25. jan 2009 Underligt nok, så bremser den ikke skævt overhovedet smiley Men den har det med at hjulet ryster en del og mister kontakten med vejen hvis du drejer, fx i den rundkørsel

• #16   25. jan 2009 i en rundkørsel*

• #17   25. jan 2009 Hehe... Okay...

Tror nu nok jeg ville skifte skiverne så, hvis de er så skæve at det ryster.

Og det der med at den løfter hjulet i rundkørsel? hvor hurtigt kører du gennem rundkørsler?? !!!

Kommentér på:
Navhjuls leje?

Annonce