{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Transporter 2.5B '96 ventil hænger? {{forumTopicSubject}}

Hey!

Jeg har netop købt mig en fin fin VW Transporter 2.5 Benzin fra 1996.

Bilen er i ret god stand men jeg bemærkede at motorgangen var noget ujævn, den rystede/vibrerede nærmest som en diesel.. Min nabo har samme bil med samme motor, så jeg ved hvor jævnt sådan en 5-cylindret VW motor kan gå, hvis den er i mekanisk orden.

Jeg har overvejet at smide 5 nye tændrør + kabler i, ny olie på motor og gearkasse, samt nyt luftfilter, for at få bugt med problemet.

Her til morgen sker der så det at jeg starter bilen som vanligt, men problemet er nu pist væk! Vel og mærke uden at skifte hverken tændrør, olie, eller filtre... smiley Jeg er selvfølgelig lykkelig ovver at problemet tilsyneladende er gået væk af sig selv, men samtidigt lidt urolig for om det kommer igen.
Det skal lige siges at det ikke var frostvejr her til morgens, men tilgengæld meget fugtigt i luften, måske det kan have noget at sige?

Min kammerat mener at det er en ventil/ventilløfter (evt. hydraulisk) der "hænger" og dermed bliver fyldningen på en/flere af cylindrerne ikke optimal og derfor den ujævne og lidt hakkende motorgang, men hvad mener I ???

Har I oplevet noget lign. med Jeres Transportere 2.5 B og hvad gør man eventuelt ved problemet?

Mvh og rigtig god weekend
Hans - en glad porter-ejer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transporter 2.5B '96 ventil hænger?
Kommentér på:
Transporter 2.5B '96 ventil hænger?

Annonce