{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.877 visninger | Oprettet:

Transporter 2.5 B '96 ujævn motorgang? {{forumTopicSubject}}

Hey!

Jeg har netop købt mig en fin fin VW Transporter 2.5 Benzin fra 1996.

Bilen er i ret god stand men jeg bemærkede at motorgangen var noget ujævn, den rystede/vibrerede nærmest som en diesel.. Min nabo har samme bil med samme motor, så jeg ved hvor jævnt sådan en 5-cylindret VW motor kan gå, hvis den er i mekanisk orden.

Jeg har overvejet at smide 5 nye tændrør i, ny olie & filter på motor og gearkasse, samt nyt luftfilter, for at få bugt med problemet.

I går skete der så det at jeg starter bilen som vanligt, men problemet er nu pist væk! Vel og mærke uden at skifte hverken tændrør, olie, eller filtre... smiley
Jeg var selvfølgelig lykkelig over at problemet tilsyneladende var gået væk af sig selv, men her til morgens var problemet kommet igen desværre.

Min kammerat mener at det er en ventil/ventilløfter (evt. hydraulisk?) der "hænger" og dermed bliver fyldningen/tømningen på en/flere af cylindrerne ikke optimal og derfor den ujævne og lidt hakkende motorgang.
Det skal siges at der er tilstrækkeligt med motorolie på, men olietryks lampen lyser svagt hele tiden, hvad kan det mon være???

Har I oplevet noget lign. med Jeres T4 2.5 B og hvad gør man eventuelt ved problemet?

Mvh
Hans - en glad porter-ejer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transporter 2.5 B '96 ujævn motorgang?
  • #2   4. feb 2009 En lysende olietrykslampe indikerer at der ikke er tilstrækkeligt olietryk, så jeg ville ikke køre for meget i den, hvis den virkelig lyser.. Så få målt olietrykket, hvis du gerne vil være sikker på, at du ikke skal skifte motor inden for nærmeste fremtid...

• #3   4. feb 2009 Uha da da da! Det lyder ik rart...
    Når jeg drejer tændingsnøglen så lyser olietrykslampen meget klart op, men efter motoren er startet, så lyserden kun svagt, men den lyser altså! smiley
    Kan jeg selv måle olietrykket f.eks. ude på Gør Det Selv Værkstedet eller er der en smart måde at gøre det på?

• #4   5. feb 2009 Nu er problemet igen forsvundet af sig selv... Meget mystisk!
    Motoren spinner som en mis og rystelser og dårligt optræk er forsvundet.... Olielampen lyser stadig svagt så mon ik det bare er noget el-halløj...? Eller kan det være en EGT sensor, luftmængde måler, lambda sensor eller bare en dårlig tændspole, kabler eller strømfordeler måske?
    Nogen gode forslag?

• Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #5   2. okt 2010 Hej Hans
    Har du fået løst dit problem? Jeg her en caravelle 2,5 benzin med samme problem, og er ved at blive sindsyg. Den har kun gået 93.000
    jeg har snart skiftet alt omkring den motor uden det er gået væk.

Kommentér på:
Transporter 2.5 B '96 ujævn motorgang?

Annonce