{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.818 visninger | Oprettet:

VW Passat 1.9 TD Start problemer. {{forumTopicSubject}}

1992 / Td / vw passat

Jeg har start problemer når motoren er helt kold, Der er både strøm og nye gløderør.

Den skal forvarme mange gange og køre lidt tid på starteren, og efter noget tid vil den starte, og det ryger helt frygtelig ud fra den, meget mørk røg.

Er der nogen som kender eller selv har samme problem med deres Turbo Diesel fra Vw?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Passat 1.9 TD Start problemer.
  • #1   14. feb 2009 Yep .... Hvor har du købt de glæderør ?

  • #2   14. feb 2009
    Årh, Mener de er fra Jysk autodele?? dem har jeg aldrig haft problemer med før..
    De er ihvertfald ikke fra Thansen..


  • #3   14. feb 2009 Ok ... Både en kammerat og jeg har haft samme problem. Også med sprit nye gløderør. De var bare fra T Svansen.

    Så det lyd MEGET bekendt


  • #4   14. feb 2009 Og så lærte man af det ....

  • #5   14. feb 2009
    Hvor købte du nye henne? Har det virket?

    Det virker mærkeligt.. for det er power nok i dem.. og køre super fint når den er igang (udover lortet ryster)


  • #6   14. feb 2009 Vi skiftede begge til org. gløderør. og siden har der intet været.

    Og ja. Hvis problemet ligger et sted i forvarme, så vil den jo køre perfekt når den færst er kommet igang.


  • #7   14. feb 2009 Tobias?

    Dine gløderør bør som jeg har forstået det ikke have en skid at sige når bilen først kører.
    Hvor langt har din bil kørt?

    Jeg tør næsten ikke foreslå en vandkur. Det gjorde vi på min makkers bil af din type dog uden Turbo. Du kan søge på vandkur eller danskvandskur herinde og på google.

    Kunne være den var ved at blive lidt træt eller trængte til en overhaling. Vandkuren kan løsne div. belægninger på stempler og topstykke.

    Ellers er rørene måske for dårlige. Batteriet ikke tip top. Eller du bør få lavet en komp. test. Virker din "choker" funktion, som der sikkert også er i din i form af et start håndtag til venstre for rattet?


  • #8   14. feb 2009 X3M

    Hvad var prisforskellen egentlig på billige dårlige rør og orig.?
    Men fedt det hjalp. Det andet blir man sgu vanvittig af....


  • #9   14. feb 2009
    Hvad gav i for et nyt sæt? Prøver lige at skifte dem til originale..

    Kan se du har en Tdi maskine, ved du om en tdi maskine passer direkte over i en Td maskine.. Altså hvis man vil skifte dem over...

    En TD´er larmer og ryster noget mere end tdi synes jeg...


  • #10   14. feb 2009 min golf 2 gjorde det samme det var sådan en stor sikring der sidder ude under torpedopladen på brændvægen eller hvad den hedder...
    hvis den er sprungte eller der en en ledning der er knækket der kan den ikke forvarme.
    det er ikke en alm sikring det er sådan en stor metal en uden plastic eller noget omkring der er skruet i med 2 skruer så vidt jeg husker


  • #11   14. feb 2009 Arne ....

    Der er som jeg har forstået det kun problemer når motor er kold.


  • #12   14. feb 2009 ATT: Tobias S

    Det var nu på min gamle Audi TD, så jeg tror at det er det samme ... Jeg må beklage meget, men jeg kan ikke huske hvad de kostede.


  • #13   14. feb 2009 Att: Arne

    Ja. Det var lige til at blive vanvittig af ! For forvarme-relæ gav jo den strøm som den nu skulle, og man mistænker jo ikke gløderør når de er nye.


  • #14   14. feb 2009 X3M

    Enig og ja det har jeg set. Men hvis kompr. ikke er i top i kombination med ringe rør kunne det jo være det var der forkl. var, hvis den lå på grænsen af hvad den burde pga slid og derfor var endnu sværere at få igang.
    Men det er sgu underligt fordi Jysk plejer da ikke at sælge noget bras? Det samme gælder Mekonomen, FAU/FTZ osv..

    Det var da fedt med Thomas's indlæg så lærer man da det hvis man skulle støde på een med de problemer en dag.
    Købte forresten for nylig en Golf D til en kammerat. Bilen er fra 1986, kører skidegodt og går næsten 20 km/l. Han gav kr 7000 for bilen og trillede fint hjem. Så blir man sgu lidt misundelig når man giver tre gange så meget for at køre samme distance. smiley


  • #15   14. feb 2009
    Okay, Vw og Audi er vidst det samme i de gamle Td motore...

    Battieret er nyt, og lader top op.. vi skiftede gløderør for halvt år siden ca. og har prøvet at gøre mange ting..

    Thomas C: burde bilen kunne starte hvis den sikring er defekt? eller lign.?


  • #16   14. feb 2009 Att: Arne.

    Ha ha ha .... Ja. Jeg er helt enig. Den gamle D motor er faktisk umulig at tage lívet af.

    Og ja. Problemet kan også være slidtage som du nævner. Personligt ville jeg da lige skue olie-påfyldnings dækslet af. Står der en støvsky op af olie, så er det nok et rimelig godt hint. smiley

    Ellers ville jeg skifte glæderør. Brændstof-filter og sætte en retur-ventil på brændstofslangen.


  • #17   14. feb 2009 Tobias

    Er problemet opstået efter du skiftede rør?

    Skiftede du rør pga problemet?

    Har du lavet andet på motoren såsom skruet op for pumpen eller noget?

    Det lyder jf andres erfaringer som om de gløderør du og andre har sat i ikke er optimale med mindre man bruger orig.?


  • #18   14. feb 2009 hvad med dyser der hænger således at der står og siver brændstof ind i forbrændingskamrene når motoren er slukket? Således at den faktisk drukner når man så vil have den igang igen - og derfor også ryger ad h til.

  • #19   14. feb 2009 ja den kan godt starte men den var meget svær og få igang
    http://thansen.dk/product.asp?c=2429732031&n=361626976&pn=904289289
    den ser sådan her ud...


  • #20   14. feb 2009 arne den er vel så slidt i motoren efterhånden det bare løber ned i bundkaret

  • #21   14. feb 2009
    Rørene blev skiftet fordi de bare var slidte, og alm service.

    Bilen står helt standard, altså ikke pillet ved.

    Brændstoffilteret skiftede jeg som det første, og har prøvet at have oliedæksel/olie pind oppe og mærke efter luft... og den køre helt fint hvad det angår...

    gløderørene er en nem løsning synes jeg, hvis det da bare et det...


  • #22   14. feb 2009 Det er selve sikringen til forvarmer. Det kan vel ikke være den, når han kan måle at der kommer strøm ud til gløderørne ?

  • #23   14. feb 2009 Der er masser af power i hele slæden, både ved glæderørene og i radioen...

    Den bruger heller ikke olie eller vand... smiley


  • #24   14. feb 2009 hvis den har en dårlig forbindelse vil han jo kunne måle strøm derud...men den kan bare ikke trække nogen amp. så skal du prøve og ohme den igennem..
    men det er et forsøg til 10kr og det tager 5min og skifte...


  • #25   14. feb 2009 Jeg kan dog ikke se Tobias skriver at der kommer strøm til rørene? Så det ku da være den sikring på str med en jernbanesvelle.

  • #26   14. feb 2009 ret mig hvis jeg tager fejl strøm er ikke min stærke side.

  • #27   14. feb 2009 Jeg har start problemer når motoren er helt kold, Der er både strøm og nye gløderør.

    det gør han faktisk i 2 linje hehe


  • #28   14. feb 2009 Thomas.

    Strøm - ja men nyt batteri er som jeg læser det. Ikke strøm til gløderørene.
    Men enig med at det kan være en dårlig forbindelse. Desuden evt ringe rør. Ellers må det være slid eller dyser der ikke lukker således at den smider brændstof ind når den står og venter på at blive startet igen.


  • #29   14. feb 2009
    Det kan sagtens være den trækker brændstof ind når den står stille, for når man endelig får liv i den. ryger den rigtig meget.. og man kan se alt det uforbrændte diesel siver lige ud..

    Hvordan fungere de dyser, og er de nemme lige at skifte?


  • #30   14. feb 2009 den vil jo altid ryge i starten specielt når den ikke er forvarmet det siger jo lidt sig selv...
    ja dyserne er nemme og skifte men du skal sørge for og få de rigtige da der er forskellige dyser (forskellige bar de forstøver ved).
    de koser ca 1000kr ved et hug for 4 stk.
    så hvis det var mig ville jeg da lige prøve den sikring til en 10kr først


  • #31   14. feb 2009
    okay... vil lige stikke hovedet i motorrummet og kigge lidt imorgen...

    Godt jeg har min Transporter Tdi :-).... Hehe..

    Tak for hjælpen gutter..


    Kan jo være jeg vælter ind på forummet igen imorgen aften med sorte fingre smiley hehe


  • #32   14. feb 2009 Ergo

    Rådene må være at skifte det stykke blik til en 10er. Rense alle forbindelser dertil og tjekke for brudte ledninger.

    Hjælper det ikke så ville jeg efter hvad jeg har læst i denne tråd købe nogle orig. dyser.

    Dernæst kunne det være en ide og kigge på dyserne om de evt ikke forstøver som de bør.

    Hvis den har en mekanisk styring af dyser/indsprøjtningen kunne det være der problemet lå. At der i dysen ikke er indbygget en "lukke-af" funktion men at denne styring er i en form for fordeler hoved som på de gamle K-Jetronic fra Bosch. Således at den ikke lukker af for tryk til dyserne når motoren er slukket via luftmængdemåler osv.
    Har selv rodet en deeeeel med det mekaniske indsprøjtning. Og netop det at den lukker fuel ind når den ikke skal.


  • #33   14. feb 2009 Sorry

    i fjerde linie i mit forrige indlæg mener jeg orig. GLØDERØR!

    Beklager og lykke til.


  • #34   14. feb 2009 mål på glødrør om de virker og kig på dem om det er de rigtige du har fået til den motor og ja vil altid ryge vildt ved opstart hvis et eller flere glødrør ikke virker prøv evt at pille strømmen fra glødrør og se om den starter og om det er det samme som med strøm på glødrør.
    Læs på både nye og gamle glødrør om der står samme volt osv.på .


  • #35   14. feb 2009 mål på glødrør om de virker og kig på dem om det er de rigtige du har fået til den motor og ja vil altid ryge vildt ved opstart hvis et eller flere glødrør ikke virker prøv evt at pille strømmen fra glødrør og se om den starter og om det er det samme som med strøm på glødrør.
    Læs på både nye og gamle glødrør om der står samme volt osv.på .


Kommentér på:
VW Passat 1.9 TD Start problemer.

Annonce