{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Golf 2 hopper/kører mærkeligt {{forumTopicSubject}}

Jeg skulle på en længere tur fra Jylland, til Købehavn igår, og da jeghar kørt de første 50km, vil den ikke tage gassen, og begynder nærmest at hoppe afsted. Jeg har på fornemmelsen at det er pga kaburatorvæske, eller mangel på samme.. Så jeg kører ind på en tank, slukker bilen i 10 minutter, så kaburatoren kan tø op igen, og hælder noget kaburatorvæske på. Jeg kører så ud på motorvejen ved Esbjerg, men da jeg når til fyn (hvor det regner meget), begynder den igen..
Jeg holder en på en tank, slukker bilen i 10 minutter, og kører videre.. 150 km senere begynder den at gøre det igen, 5km fra mit mål, så jeg kører bare med det, de sidste 5km.

Kaburatorvæsken kom først på, efter jeg havde fyldt tanken op, men jeg nået at komme ned på halv tank, inden jeg var i københavn, og den gjorde det jo også på vejen.. Jeg har hørt noget om, at der sidder en eller anden tingest på en golf 2'er, der skal sørge for at der kommer varm luft ind i kaburatoren, men at den ofte går i stykker.
Hvad hedder den tingest? Eller er det noget andet der er galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 2 hopper/kører mærkeligt
  • #1   20. feb 2009 nu var det jo meget fugtigt i vejret igår og på min gamle golf 2 1.6 med karb havde jeg nøjagtig samme problem, det viste sig at være den gummi flange der sidder imellem karburator og motor der var revnet, så specielt i fugtugt vejr huggede den meget og hvis det pissede ned så var den helt umulig at samarbejde med, så tag da lige et tjek på den flange, jeg opdagede det ved at rykke lidt i karburatoren og pludselig kom revnen til syne...

• #2   20. feb 2009 jeg havde samme problem på min passat 1,6 RF (samme som sidder i golf II )... hos mig var det tændspolen der var død... den der sidder på originalt er oliebaseret og har det med at blive extrem ustabil i kold og ikke mindst fugtigt vejr... skift den hurtigst muligt

men.. tjek også karburatorflangen... lad motoren stå i tomgang og sprøjt lidt diesel-start på omkring flangen.. går motoren op i omdrejninger, skal den skiftes...

Nå nu du er til roden, så skift også samtlige vaccumslanger på karburatoren (går udfra det er en Pierburg E2)... husk også den der går ned bagpå.. vaccumslanger er roden til ALT ondt..

En god ide er også at sikre sig at den slange der går fra manifold til luftfilterkasse er tæt og i det hele taget bare er der..

• #3   20. feb 2009 vil næsten vædde en pilz på det er den skide tændspole... køb en der IKKE er oliebaseret... mener dne koster en 250 og jeg ved den er meget nem at montere.

• #4   20. feb 2009 Det er en 1,8 skal lige siges.. Og da jeg stoppede på fyn, for at slukke bilen, gik den op på 2.000 omdrejninger ligesom, da jeg holdte i tomgang.. Nogle gange går den også ned på 600 omdrejninger og går ud. Er det noget choker den er gal med eller?

• #5   20. feb 2009 tror nu stadig på tændspoilen.. eller måske en vaccumslange.. start med at skifte samtlige vaccumslanger.. det ksoter kun 35 kr hvis du køber dem hos en traktormekaniker.. bare bed om diesel-slange i samme tykkelse..

• #6   20. feb 2009 altså total 35 kr

• #7   20. feb 2009 det gjrode det i hvert tilfælde da jeg fik sidst.

Kommentér på:
Golf 2 hopper/kører mærkeligt

Annonce