{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Skal jeg have skiftet tandrem? 626 GE {{forumTopicSubject}}

Det er snart 4 år siden, jeg fik skiftet tandrem på min MazdMazda 626 GE.

Siden den blev skiftet har den kørt 48.000 km.

Mit spørgsmål går så på, om jeg ikke kan vente i hvert fald et år endnu uden problemer?

Jeg har flere steder læst, at det anbefales, at tandrem bliver skiftet efter 4 år / 80.000 km (cirka).

Men hvis det endelig skulle springe, vil motoren så overhovedet taget skade - har nemlig læst mig frem til, at ventiler og cylindre på sådan en 1,8i dohc i en 626 GE´er IKKE kan ramme hinanden, hvis tandremmen springer

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg have skiftet tandrem? 626 GE
  • #1   23. feb 2009 jeps.. du ska have skiftet den hvis det snart er 4 år siden
    om ventiler og stempler ikk ka ramme hinanden ka jeg sku ikk garentere.. men hvorf ikk bar få den skiftet.. så ender det ikk med du holder et sted og ikk ka komme videre..

• #2   23. feb 2009 yep den skal skiftes tager ikke så lang tid på den model og hvis den springer rammer ventilerne på den model også dine stempler desværrer

• #3   24. feb 2009 En Ge kører med tandremsskift for hver 105.000 km eller 7år... Og der SKER intet ved at tandremmen springer, udover at det er mere bøvlet at sætte den på mærkerne igen, når den nye skal monteres...
    Har nok skiftet 20 tandremme på denne model...

Kommentér på:
Skal jeg have skiftet tandrem? 626 GE

Annonce