669 visninger
|
Oprettet:
Golf 3 1,8CL vil ej starte, ur svagt {{forumTopicSubject}}
Hej
Min Golf 3 vil ikke starte. Som om starteren lige kører et slit sekund, og så sker der ikke mere. Underligt nok så kan jeg kun tænde autoradioen når der IKKE er tænding på pt. (Fik helt ny starter i for ca. 3 år siden).
Uret / displayet i bilen står yderst svagt - næsten ikke til at se.
Fik nyt batteri for ca. 9 mdr siden - jeg har på fornemmelsen at det allerede er halvvejs klappet ? For det kan vel godt være således at det kun virker en smule? DVS ikke nok til at starte bilen.
Kan I sige om i mener det overvejende sandsynligt er batteriet ? eller andre forslag? Hvad kan jeg evt. forsøge?
På forhånd TAK.
sep 2003
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 6 Emner: 24 Svar: 1.860
for så we batt og eller generator nok færdig.
feb 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 38 Svar: 2.248
jul 2004
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 102 Svar: 205
Jeg har stadig kvittering på batteriet. Gav 499 kr. Det er et 55 Ah startstrøm 420 A.
Jeg har desværre ikke nogen startkabler eller noget.
Hvis jeg med rimelig sandsynlighed kan sige det er batteriet, så vil jeg få det byttet. Garantien / reklamtionen må dække dette.
sep 2003
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 6 Emner: 24 Svar: 1.860
jul 2004
Kæresten kommer hjem inden forretningerne lukker, så det er bare at hente et nyt batteri - så tror jeg det kører - men vil gerne lige være ret sikker på det er det.
feb 2003
For at ræse ud og bytte batteriet til et nyt, som du ikke er sikker på er ladet op, virker lidt som et sats for mig...
jul 2004
Med startkabler så starter man blot med en andens batter ikke?
Men dette udelukker vel ikke at det kan skyldes generatoren?
Hvordan finder man så ud af dette?
Med en lader, så kan man forsøge at lade mit batteri op - hvis dette ikke lader så køre, så er det helt sikkert batteriet vel ?
Men hvis det godt kan lades op, så starter bilen, men så vil man vel hurtigt få problemer igen, hvis generatoren ikke lader ordentligt ?
Glæder mig til at lære.
jul 2004
jul 2004
Da jeg forsøgte at starte skete der intet. Man kunne ikke engang høre bilen knore / starten bevæge sig.
Forsøgte 2 gange og der skete intet.
Slukkede og ventede 30sek og råbte lidt.
3. gang er lykkens gang. Nu startede den uden problemer, som normalt.
Kan denne information hjælpe noget?
Ellers har jeg overhovedet ikke haft problemer i de 9 mdr siden jeg købte batteriet.
feb 2003
Hvis der er cirka 14 volt, så virker din generator fint.
Hvis der er omkring 12 volt, lidt mindre har du et problem med dit generator system.
jul 2004
Jeg var lige nede og forsøge igen.
Tjekkede lige lampen i baggagerummet. Gad nok vide om fejlagtigt står og lyser hele tiden. Skal den ikke slukke når klappen er næsten lukket i? Kørte langsomt klappen ned, og da jeg kun havde en sprække fra siden og kunne se ind i baggagerummet, var der stadig lys. Så lur mig om ikke pæren lyser altid ved en fejl?
Hvornår lades der på batteriet? Skal bilen ikke være startet før batteriet lades op? eller?
jul 2004
Nogen anbefaler på, hvad jeg bør gå efter / købe.
For det vil da være rart nok at kunne teste den slags fremadrettet også.
jul 2004
Den kunne nemt startes med et startbatteri.
Og der var ca. 14,2 volt, så generatoren virker fint.
Altså må det være batteriet.
Prøvede lige at slukke, og kunne så godt starte den igen ? Er det normalt det kan lade sig gøre. Det er vel et begrænset antal gange det kan lade sig gøre.
Golf 3 1,8CL vil ej starte, ur svagt