{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.305 visninger | Oprettet:

sænkning af 206 (bagi) torsion? {{forumTopicSubject}}

har lige fået sænket 206'eren i forenden i dag. og skal have bagenden sænket. MEN...

1. spørgsmål: der er noget med at nålelejerne som regl går når man begynder på det ikke? så skal have fat i sådan 2 først?

2. spørgsmål: da det er "torsion" der sidder bagi tænkte jeg om der måske var nogen der vidste hvor mange "tænder" den skal rykkes for at sænke den 40 mm (eller hvad en tand sænker den)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sænkning af 206 (bagi) torsion?
  • #1   28. mar 2009 tror vist bare du skal sende den bil på værksted for at få den sænket bagi er vist det mest sikker


  • #2   28. mar 2009 nej smiley min fætter er mekaniker og har styr på det... man han arbejder ved mazda og har derfor ikke 100% styr på data'en på en 206'er. tror også kun det er peugeot folk der kan svare på mine spørgsmål

  • #3   28. mar 2009 der er ikke nogen lejer der går nogen steder når du sænker den bagi...

    og glem ALT om at antal tænder sænker X antal mm.... det er bare frem med målebåndet og så igang... det er meget vigtigt at bilen holder på et jævnt underlag når den skal sænkes så det bliver ens i begge sider..

    mvh kevin


  • #4   28. mar 2009 jeg er forhenværende pug-mekker. Dit største problem bliver at få stængerne løsnet i strålerne.
    Når først de er løse er det ikk noget problem, så prøver du dig bare frem med lidt tænder af gangen, der er jo stortset intet skille/samle arbejde i at sætte hjulene på og sænke den ned og se dens højde. Så kan du selv vurdere når den har fået nok.


  • #5   28. mar 2009 Han kommer til at fortryde han har sagt ja til at sænke den, med mindre bilen er helt ny.

    Du kan være heldig at lejerne ikke går til, men de kan altså godt gøre det.
    Det værste er dog at få banket lortet fra hinanden. Det kan være en nærmest umulig opgave. Sidst jeg gjorde det (dog på en saxo- samme system) tog det en dag.
    Kan man banke det fra hinanden tager det ikke mange minutter, men det kan man ikke!

    Den skal have ca 2 stråler.

    De sidste par gange jeg har haft med det at gøre, er der blevet sat en renoveret sænket bagbro på i stedet. Det er langt hurtigere, og lige så billigt hvis man skal betale sig fra det.


  • #6   28. mar 2009 den er lige blevet 4 år (2005 fra feb.) så burde da ikke være så slemt?

  • #7   28. mar 2009 men har hørt a det skulle være lettere at sætte en renoveret bagbro på men nu giver vi det et forsøg.

  • #8   28. mar 2009 Jeg kan huske den første jeg gjorde det på. Det var en på det tidspunkt 2 år gammel Saxo med 15000 km på uret. Det var lige så umulig som det plejer at være.

  • #9   28. mar 2009 har lige gjordt det på en 206 og 1 stråle gav ca 40 mm og det to ca 1,5 time med det rigtig værktøj

  • #10   28. mar 2009 ok jesper smiley tak for hjælpen smiley for en gang skyld et brugbart og detaljeret svar fra bilgalleri smiley

  • #11   22. okt 2019 Lige et spørgsmål hvis man har en 206 der køre med gevindundervogn i forvejen skal man så starte forfra med det hele?

Kommentér på:
sænkning af 206 (bagi) torsion?

Annonce