{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel motor? KIA Carnival?
  • #1   12. apr 2009 hmm, kunne nu aldrig finde på at købe sådan en,
    læs bare under billedet på side 1.

http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/de-bedste-og-vaerste-brugte-biler

• #2   12. apr 2009 Begge motorer er noget rigtig l...
    Hold dig langt fra dem med mindre du har mange penge

• #3   12. apr 2009 Min far har ingen problemer haft med hans 2,9 hpdi den hare gået over 300 nu og han har haft den fra ny af.. den eneste har har gjort er at overholde service

• #4   12. apr 2009 Hvis du gerne vil skifte dyser fra tid til anden og ha høje værksted regninger, pga det er en lorte motor og intet er lavet så man kan lave noget på den... så skal du købe en..

• #5   12. apr 2009 Jeg ville holde mig langt væk.. Har skruet på de æsker i 4 år og jeg kan godt love dig for der er blevet skrevet nogle heftige regninger ud til carnival ejere.. Bare sådan noget som et stort service med tandrem koster en formue.

• #6   12. apr 2009 er det virkelig så slemt.-...

• #7   12. apr 2009 Åbenbart.. min far har været heldig så ser jeg,

• #8   12. apr 2009 Rasmus F: det der med tandrem osv osv.. skal jeg nok selv ordne da jeg selv er mekaniker,,
    ¨

det er mere om motoren holder... skal nemlig på ferie med familien og vil køre...

• #9   13. apr 2009 det er en bil for livet hvis du først køber sådan en..
    jeg ved at topdanmark har haft mange problemer med kunder som stak ild til dem eller hvad de nu kan gøre for at få udbetalt penge for bilen..

det er noget lort...

• #10   13. apr 2009 Det er ikke kun motoren der ikke er for god, det er også gearkasse og kobling der ikke kan holde. Har selv kørt kia, og i den var det koblingen der ikke kunne holde, kender 2 med død motor og en med defekt automat gearkasse. Den kostede 35 K at skifte....

• #11   13. apr 2009 mange af dem eksplodere inden 60.000km... Arbejder på et autoophug og vi kan ikke skaffe nok af dem

• #12   13. apr 2009 Vi har en kunde der har fået skiftet kobling i sin carnival 2 gange i bilens levetid, 140.000km.. Og da den fik kobling anden gang, sagde de hos kia at man skulle skifte armen som rykker i udrykkerlejet.. fordi de havde søreme lige fundet ud af at den arm blev metal-træt.. hmm.. kvalitet? Og stumperne er tilmed hundedyre..

Min onkel har en hyundai med samme 2.9 hpdi eller hvad den hedder.. han skulle til frankrig i påsken, men nåede så kun halvvejs. Motoren er vidst stået af. Og den har så også fået skiftet dyser, motorledningsnet og alt muligt andet sjov.. og den har ikke gået over 150.000km..

De er for billige de biler.. men det kan jo være nogle er heldige og ikke oplevet problemer med dem.

• #13   14. apr 2009 jeg tør sku ik så... jeg skal køre 3500km hver vej,, så gider jeg sku ik..

• Jan P
    Jan P Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #14   9. sep 2015 Fantastisk bil god komfort og god at køre langture i.
    Aldrig nogle problemer

• Poul-Erik J
    Poul-Erik J Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #15   24. okt 2017 Har snart kørt 400.000 i min. Der har været nogle høje værksteds regninger, men har lidt indtryk af at de snød mig. Nu laver jeg den sgu selv i stedet. Min gearkasse fik problemer med 2. gear ned, når man skal dreje, så er ved at sætte en anden på. Koblings systemet har været lavet et par gange. Den har fået skiftet en eller to dysser, men ellers har den i store træk bare kørt. Vi har i nogle år lagt på ca 50.000 per år. Og jeg havde faktisk kørt 100-150.000 for langt på min tandrem uden problemer, men nu er den så skiftet. I øvrigt hos Skorstensgård, hold jer langt væk fra dem. De ødelagde bundkar, glemte at sætte skrue på intercooleren, så den sad og raslede og smed et af plastik stykkerne fra min inder skærm væk. Møg-værksted!

Kommentér på:
Diesel motor? KIA Carnival?

Annonce