5.429 visninger
|
Oprettet:
Audi A4 1.8T (MOTORLYD) {{forumTopicSubject}}
hej.
der kommer en høj mekanisk lyd fra min motor af, det lød som om en ventil løfter var gået/slidt, alle "kloge" hoveder og mekanikere jeg snakkede med de mente det samme, nu har jeg været henne og skifte hele lortet, og lyden er præcis den samme, den eneste forskel er at de første 25 sekunder jeg havde startet motoren efter at ´have skifte tingene der var lyden væk, kort efter kom den tilbage og er lige så høj igen. nogle der kan hjælpe??? på forhånd tak.
mvh jan.
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
Få den eller rens den godt igennem, altså skyllet igennem i motoren.
Ellers kan jeg kun tænke i olietryk der ku være for lavt. Div. lejer ved krydspind eller lign?
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 8
hvis olietrykket var for lavt burde olie lampen så ikke lyse?
har lige tænkt tingene igennem for 117 gang, var plejlstangslejerne ikke en mulighed?? ellers kan jeg næsten kun komme frem til det skulle være en ventil? tak for hurtigt svar arne.
Mvh jan
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
Med at skylle igennem mener jeg selvfølgelig ikke med vand. Der er midler til at rense oliekanaler osv og så skifte olie igen omgående for at få skidt osv væk. Som sagt har SAAB haft dette problem hvor det kan lyde forfærdeligt fra løfterne.
Det kunne være samme problemstilling eller også har du måske et krydspindsleje der ikke er på toppen... Eller bare et koldt stempel?
Men du siger du har skiftet løftere? Har du fyldt/pumpet disse op ved at lade bilen køre i et stykke tid med et par tusinde og lidt flere omdr?
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
SAAB 9-5 AERO. Modellen med 2.3 turbo kan få "snask" i olien. Ventilløfterne får for lavt tryk - og larmer.
Plejlleje? Gå på Youtube og søg efter din bil feks og bottom end knock. Eller "bearing knock" - så kan du høre plejlleje som er en dybere lyd end en tikken som du omtaler.
Mht olielampe så kommer det jo an på om føler er ok. Og hvor "grænsen" går for hvornår trykket er for lavt kontra hvornår lampen går igang. :-|
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 8
der er kommet helt ny olie på tidligere idag netop for at se om det virkede, og hjalp intet.
med et koldt stempel mener du ingen tænding på et af dem ikke?
ja har prøvet at køre en tur både efter olieskift og efter skiftning af knaster og løftere.
endnu engang tak for svar.
Mvh jan
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 8
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
Med koldt stempel mener jeg et stempel med for stor spilrum, ikke noget der er farligt men stemplet larmer idet det kan tilte lidt i cylinderen. Et stempel med stor tolerance så at sige.
Så vidt jeg husker har din motor 1781cm3. Samme som de gamle GTIer og efter løfter skift kunne de være slemme til at larme. Prøv at pumpe de løftere op flere gange evt. Så kommer den sgu nok. Først 2000omdr. Så 3000 omdr i 5 min feks.
Skriv gerne om det hjælper.
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
Er der ikke olietryksmåler (et UR) hvor du kan se om trykket er lavt?
Det ville være for lavt hvis du havde eet eller flere plejllejer der var gået. Det kunne jeg i alt fald se på min gamle motor på Supraen, da tabte den nemlig tryk. Alternativt får du målt dit olietryk hvis der ikke er et ur hvor du kan se det på.
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 8
med hensyn til at holde 2-3000 omd, bliver det først imorgen tidlig, for naboerne er gået i seng (larmer lidt med over 300 heste):D
skal lige tilføje at lyden kom meget pludselig (3-4km kørsel)
med hensyn til koldt stempel er den næsten helt udelukket da det kom så pludselig.
og kan ikke tjekke olietryk hjemme ved mig selv så skal blive ved min mekaniker.
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 8
syntes også lyden er lidt kraftigere under bilen end over.
derfor havde jeg også et plejlleje i tankerne som tidligere nævnt.
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 8
ved godt klippet ikke er det beste, men er lige optaget hurtigt nu så kunne ikke gøres bedre
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 8
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 8
Mvh jan
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.605
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 43
Mht. din video så lyder det som en kraftig ventilstøj, da lyden umiddelbart ikke følger motorens omdr. men knastens!
Jeg ved fra RH motorsport at de her 20v´er har en kort ventilvandring så styr og ventiler har det med at blive slidt på dem, måske det kunne være det, men kun et bud da jeg ikke er noget jeg ellers kender til.
Audi A4 1.8T (MOTORLYD)