Bilen bremser selv ?? {{forumTopicSubject}}
Hej læsere.
Mon nogen kan hjælpe mig med mit problem ?
Jeg er ejer af en golf manhattan fra '91, der er ændret på knasten samt en superchip, men problemet er at når man kører i bilen kan man efter kort tid mærke at bremse pedalen er meget hård og træde på og hvis man bringer bilen til standsning på normal vis, kan man mærke når man næsten holder stille og fjerner foden fra bremsen, at bilen bremser en smule selv.
Mine kalibre har vi lige restaureret, dvs. nye pakninger m.m., men dette hjalp ikke.
Hvis man starter bilen og lader den stå i tomgang i 5-10 minutter opnår man det sammen med bremserne, man skal altså ikke nødvendigvis køre før pedalen bliver meget hård, kan faktisk kun træde den 2-3 cm ned når dette sker.
Man skal så bare stoppe motoren og tændingen, så falder bremsestemplet tilbage og man kan nu køre normalt i et stykke tid, før man skal proseduren igennem igen, og her vil jeg gerne have lidt expert hjælp.
Mon nogen ved hvad der får bilen til og lave bremsetryk selv ??
Hilsen Jonas E.
dec 2002
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 91
dec 2003
Følger: 81 Følgere: 82 Biler: 5 Emner: 286 Svar: 934
Kan se at det bærer lidt over i grøften hvor hovedcylinderen ligger, har købt bilen for en måned siden, så jeg ved faktisk ikke hvad der er lavet ved bremserne.
Personen havde bla. sat ventilerede skiver på en normal kaliber, men der er jo ikke plads så man drejer jo bare af skiven til den kan være der..... Det blev skiftet dagen efter, sikke en kegle *G*.
Hilsen Jonas
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 17
pump den hård før du starter bilen, så skal pedalen synke når du holder foden på den når du starter bilen....
Held og lykke.
PS. købeloven siger at sådanne fejl skal være oplyst af sælger.. ellers kan man retsforfølge ham ! ! ! ! !
dec 2003
Følger: 81 Følgere: 82 Biler: 5 Emner: 286 Svar: 934
Tror sku at du virkelig har forstået hvad der er galt med min lille "rolfi", Vi er faktisk et par stykker der har væsken som en af årsagerne, der lå en smule olie eller meget meget mørk væske bag det ene stempel i bremsekaliberen da vi satte nyt gummi, ved ikke med den anden side, men sikkert det samme, men så har det jo været jul og ikke nok med tid, men om en uge er der.
Hilsen Jonas E.
mar 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 160 Svar: 879
men det kan også være at vakumslangen er defekt på en eller anden måde, men det plejer at kunne mærkes på motoren, men alligevel
tom
Bilen bremser selv ??