{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Lasse H
Lasse H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Start problemer... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg har en gammel MitsMitsubishi Lancer fra 1991 som jeg har lidt bøvl med. Det er med 1.5 l indsprøjningsmotor. Motorstyringen i den brændte af her for nylig og jeg har så skiftet den. Men problemet er efterfølgende at bilen ikke vil holde tomgang når den er helt kold. Jeg har derfor været nødsaget til at sætte tomgangen lidt op hvilket gør at når den så bliver varm ligger den alt for højt.(13-1500 omdr.). Når jeg tænder bilen skal jeg holde den igang med gassen i en 30-60 sekunder før den kan holde tomgang selv. Min teori er at det er en sensor der er kortsluttet eller lignende som har brændt ECU'en af og derfor skal skiftes også. Men aner ikke hvilken. Lambda sonden og luftmassemåleren har så vidt jeg har forstået ikke noget med starten af bilen at gøre men mere motoren gang og ydelse/forbrug. Så er der noget med en "gaspositionssensor" eller hvad sådan en lige hedder og en temperatur sensor. Tænkte på om det kunne være en temperatur sensor der er gået og ECU'en derfor tror at bilen hele tiden er "varm" og derfor ikke giver en fed nok blanding til at starte med? Det er som om den mangler en choker funktion.

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Start problemer...

Annonce