{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Æder olie! {{forumTopicSubject}}

min ellers så dejlige kadett er begyndt at æde sindsygt meget olie på den ene cylinder! den oser meget og går kun på 3 cylindre til tider. Men det er kun den ene cylinder den er gal med. Tyder det så på det er stempelringene eller smadret stempel eller dem der pakdåser (paraplyrer) der sidder oppe i topstykket omkring ventilerne?? hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æder olie!
  • #1   3. jul 2005 okay tak for det. så du mener ikk det kan være noget med stemplet? for det er kun den ene cylinder den er gal med. de andre brænder nemlig fint ren og sårn


  • #2   3. jul 2005 okay! men hvordan kan man høre om den er slidt?? det siger vel ikke rigtig moget..!!



  • #3   3. jul 2005 du kan ikke høre om paraplyerne er slidte, prøv med en kompr test

  • #4   3. jul 2005 jep kunne heller ikke rigtig forstå det vil larme. Men ud fra en kompresionstest vil man så kunne sige om det er det ene eller andet??



  • #5   3. jul 2005 så vil du kunne se om der er er gået et stempel eller en stempelring

  • #6   3. jul 2005 okay, tak for det. ja og hvis der så er det så er der vel ikke andet og gøre end at sætte en anden motor i??



  • #7   3. jul 2005 okay så kunne det nok godt tyde på det var dem der var gået på den ene cylinder der..for det er stort set kun når man accelarer rimeligt hårdt den ryger


  • #8   3. jul 2005 det kunne godt tyde på det er dine olie hætter (eller paraplyer som i kalder dem) de har en tendens til at bilve hårde som bare ind i helv... grunden til at det især er på en cyl er temligt sikkert at der er knækket et styke af en af hætterne på denne cyl. husk nu at hvis du vil skifte hætterne så skift den på alle cyl. hilsen en opel meker...

  • #9   3. jul 2005 p.s. som bo s siger god ide med komp test siger først for at udelukke stempel og stempel ringe

  • #10   3. jul 2005 okay tak for oplysningen!!


  • #11   4. jul 2005 Jeg tror mest på stempelring.

    Paraplyfænomenet plejer at kunne ses, når man SLIPPER speederen igen efter nogle omdrejninger, især ved varm motor. Det er først, når trykket i cylinderen har lægger sig, at olien bli'r "suget" ned gennem en defekt paraply.

    Min gør i hvert fald sådan + kan lave en blå sky ved start af motoren et stykke tid efter at ha' været driftsvarm. Så er olien sivet ned ved paraplyerne, da den er tyndere ved høje temperaturer. smiley

    Hæhæ... da min gamle Austin 1100 fik en defekt stempelring, lagde den et kæmpe røgslør, som blev større, hvis jeg forsøgte at køre hurtigere = belastning.


  • #12   7. jul 2005 tak for hjælpen...det har vist sig det var en stempelring!!!! øv bøv ny motor

Kommentér på:
Æder olie!

Annonce