{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Motoreksperter - kig her... :-) {{forumTopicSubject}}

Har fundet mig en fin motor til min Sierra. Den har kun kørt 100000 km. Dog har den stået stille i 4 år uden at den har været drejet rundt. Jeg har den nu skilt helt ad, og den ser rigtig fin ud. Men spørgsmålet er så om jeg skal få krumtap og svinghjul afbalanceret nu hvor jeg har det skilt ad?

Der kommer nye lejer, ventilløftere, kæde, kædeskinner, kædestrammer, pakninger plus diverse i.... Stempelringene ser ud som nye og der er ikke den mindste antydnig af rivninger nogen steder... Så det eneste jeg lige sætter spørgsmålstegn ved er krumtappen.

Nogen gode råd her inden den bliver samlet igen...?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motoreksperter - kig her... :-)
  • #1   4. jul 2005 Ummildbart vil ´jeg sige nej, set udfra km stand, og det fine udseende som du beskriver.

Men nu hvor du alligevel har skildt hele lortet ad, kan du jo lige så godt få det gjort hvis du kender nogen der gør det billigt smiley

• #2   4. jul 2005 Kender ikke lige nogen der har mulighed for det.

Nogen der kender en i Vejle - Kolding området der evt kan gøre det billigt?
    West Speed holder ferie, ellers lå den sikkert allerede dernede sammen med knasterne :-)...

• #3   4. jul 2005 Min klare anbefaling vil være at få det gjort, krumtap og svinghjul med Koblingen monteret så får du en motor der kører 100% i balance uanset omdrejninger...

Du får så samtidig mindre slitage på lejer samt en motor der lever længere, og som en sidegevinst et par hk eller mere....

• #4   4. jul 2005 Forkert. Man får ikke flere hk. Man får en motor som er mere omdrejnings villig. Hvilket kan føles som flere hk.

Har haft 2 næsten ens motore. Den ene standard, den anden lettere tunet med bla. afdrejet svinghjul og afbalanceret krumtap. Og der er en verden til forskel. Den med de afbalanceret dele i, lyder bedre. Tager omdr. meget bedere og hurtigere, og den lyder generelt rigtig sund.

Men hvis du har planer om at tune lidt på motoren kan det klart anbefales at gøre det. Man får en meget "friskere" motor af det. smiley

Hygge....!

• #5   4. jul 2005 Jeg syns det er flot dokumenteret Jimmy P...

En god ven og tuningsekspert fik hans bil afbalanceret på den måde jeg beskrev og fik 6 HK på en kompressor motor...

Logikken er jo at den ikke taber heste pga modstanden i svingningerne, og derved afgiver flere hk..

• #6   4. jul 2005 Okay, ja havde også regnet med at motoren ville blive lidt mere frisk. Og ja den skal da tunes lidt. Men bare lidt konventionel tuning... Knaster, manifold/udstødning, benztryk, chip og hvad der ellers lige dukker op... Så må vi se hvad det ender med.

Er der forresten nogen der kender andre end Bo ude ved West Speed der kan afdreje knaster?

• #7   4. jul 2005 Hmmm... hvis du ser på det rent logisk så kan en motor ikke få flere heste ved at få bearbejdet "lettet" svinghjulet. Svinghjulet er kun monteret på motoren for at styre omdr. og for at "kontrollere" motoren. For lige at få det helt på plads, så er det altså forbrænding og flow som giver heste.

En motor for ikke flere hk af at køre i første gear fremfor femte gear.!

• #8   4. jul 2005 Jeg vil nu holde med Martin i det her... der er jo også modstanden at tænke på. I teorien burde motorolien også gøre en forskel på hk. Alt efter kvalitet, smøreevne m.m. Og hvis en krumtap er ude af balance vil der være en vis form for modstand når der skal kompenseres for ubalancen... smiley

• #9   4. jul 2005 Jimmi....

Vi snakker ikke om at lette et svinghjul men om at afbalancere det og nogle andre væsentlige ting i motoren.

Da jeg var i lære i sin tid havde vi en udregningsmetode på vægt i forhold til omdrejninger, og der kom en lille 8 mm Møtrik op på en vægt imod tusind kilo, hvis ikke DET giver et effekttab så ved jag da intet....

• #10   4. jul 2005 Hmm... smiley

Kommentér på:
Motoreksperter - kig her... :-)

Annonce