M20B20 vil ikke tage gassen {{forumTopicSubject}}
Hej,
Min kammerat er just hjemkommet med en E30er med en M20B20 motronic motor, styreboks type 172.
Starte ville den ikke, det havde sælger jo også fortalt. Nå. Tændkablerne sad forkert på dækslet, bytte bytte rundt, så langt, så godt.
Nu vil den godt starte. Står fornuftigt i tomgang. Giver man gas er den ikke rigtig villig til at gøre noget som helst andet end at dø før man giver noget mere spade, men så hoster og skyder den en smule, både foran og bagud. Nogle gange går den jævnt nok, så længe man ikke beder den om mere end 1800 rpm ca. (alt dette i frigear). Hvis man giver mere kan man se at omdrejningstællernålen begynder at "droppe" lidt, det passer perfekt med at når motoren begynder at lave misfires, dropper nålen en smule.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan den giver signal til omdrejningstælleren; er det på tændkabel 6 (der sidder jo en føler, og hvis dét er metoden er det jo helt sikkert noget tænding), eller kommer det fra styreboksen, uden noget fra tændkabel 6? (i så fald kan det vel være styreboksen?)
Der er nyt fordelerdæksel, ny rotor og nye tændkabler. Der er forsøgt med 2 andre LMM med samme delnr., uden bedring.
Har I ikke et godt forslag? Jeg er selv ude i noget tændspole, måske styreboks. Iflg. sælger skete det ca. 30 km efter der er blevet skiftet batteri - den var lige kommet hjem, da han så ville starte igen, gik det ikke så godt. Der ser ikke ud til at springe gnister nogle steder der ikke skal (har haft den startet i tusmørke uden det gav sig til kende).
Udover det, virker det heller ikke som om den har "lyst" til at lade. Ladelampen lyser ikke når man sætter tænding på, og tror ikke på den lader (har først multimeter til rådighed i dag...) Har prøvet at sætte stel direkte på benet på generatoren, således man nærmest burde tvinge lampen i gang, uden held. Har også prøvet at give generatoren ekstra stel, igen uden held.
Kan det være noget så simpelt som en død pære i instrumentbrættet? Mener engang at have hørt, at hvis pæren går, kan bilen heller ikke lade, da pæren er en del af laderelæets funktion...
apr 2007
Følger: 56 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 152 Svar: 526
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
aug 2004
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 988
okt 2004
Følger: 77 Følgere: 74 Biler: 6 Emner: 58 Svar: 194
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
En ny krumtapføler løste motorgangen.
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Der er mange der har bøvl med LMM. Skil den ad og rens den indeni med lidt sprit eller hvad du nu ellers har.
I tomgang laver den ikke ballade, da den kører efter et fast benzinmap.
Og den laver garanteret heller ikke voldsomt meget bøvl hvis du jokker gassen helt i bund og lader den rive op i rpm i de 1-2 sekunder det tager.
Mvh
M20B20 vil ikke tage gassen