{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.297 visninger | Oprettet:

Carina E sætter ud {{forumTopicSubject}}

Hej,

de gamle har en ToyoToyota Carina E 2.0 16v. Den sætter tit ud, dog kun ved alm kørsel, så snart den får fuld gas, er der intet. Men ved almindelig landevejskørsel, så kan den finde på og sætte ud, træder man så koblingen ned, og lader den falde til tomgang, og gir gas igen, så er der ingenting.

Vi har skiftet følgende.

Luftfilter
Tændkabler
Tændrør
Rotor+strømfordeler
Kørt additiver igennem som sku rense dysser

Problemet er der stadig. Hvad har i har forslag?


Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carina E sætter ud
  • #1   15. maj 2009 hmmmm.......Har du tjekket om gasspjældspotentiometet? For hvis det er defekt, elelr står forkert(kommer an på hvilken type det er!), ja så lyder det ikke usansynligt at den ved fuld gas registrerer som den skal, men ikke vil kunne finde ud af det ved de mindre "åbninger"

  • #2   15. maj 2009 Men omvendt, så burde det ikke få den til at sætte ud..Men det er da værd at kigge på!

  • #3   15. maj 2009 Nope, det er ikke tjekket. Er der en måde man kan tjekke det på eller er det bar på med en ny?

  • #4   15. maj 2009 Ja, det er der, det er vist noget med modstanden mellem de forskellige poler - Jeg må være dig svar skyldig, kan være vi kan få en mekker på banen - Men hvis det er defekt, så skal der naturligvis et nyt på - Nogen gange kan det dog også skyldes at det simpelthen står forkert!

    Jeg siger ikke at den fejl er helt oplagt her - Men det kunne være! Hvordan når du skal til at give gas, "tøver" den så ligesom lidt inden den så rykker igang, eller er der intet på det tidspunkt?


  • #5   15. maj 2009 Ok, vi håber på en Toyota geek så smiley

    Altså, når hakkeriet ikke er der, så reagere den fint, ingen tøven. Det er så underligt. Du kan kører 1 km hvor der ingenting er, og så ligepludselig, så hakker og hopper lortet som jeg ved ik hvad


  • #6   15. maj 2009 Hvad med tændings modulet? hvis det bliver for varmt eller lign kan den godt sende fejl tænding ud så eller slet ikke!

    er det både når den er kold og varm motoren?


  • #7   15. maj 2009 kontroller evt. brændstof forbindelserne og skift brændstoffiltret!

  • #8   15. maj 2009 sætter den ikke en fejl?? har lavet ledn net der går op til map føleren...

    men hvis du havde en kode at gå ud fra var det nemmere

    evt svar PM


  • #9   15. maj 2009 Arbejder med Toyota Til hverdag. og må indrømme at igennem tiden har der været lidt bøvl med små udsættere på de 2.0 16v motore (3S-FE)

    jeg vil ikke udelukke at det kan være et brændstof problem. men tvivler stærkt på det når at bilen kan tage noget pedal, som du skriver.

    man vil forholdvis hurtig kunne spore sig ind på fejlen ved at måle at udmåle de forskellige komponenter der har indflydelse på tændingen og kontrollere signaler. men når det er et udsætter problem, kan man ikke bare lige sige løsningen når man ikke står med bilen.

    men ville kontrollere MAP sensor, Ignitor modulet (sluttrinet) signal til og fra boks mm, Omdr. signalet, TP Sensor/kontakt, også må der være e sensor i strømfordeleren også så vidt jeg husker.

    som sgat er dette ikke løsningen, bare hvad der lige falder mig ind. . .


  • #10   15. maj 2009 Siger mange tak for reply's! Nu har vi noget ku forsøge os med. Men mange af tingene virker lidt kompliceret. Kan sku godt ske udvejen blir en mekker

  • #11   15. maj 2009 tja, hvis man ikke har styr på det. så lad det ligge. og gå til en mekker.

  • David B
    David B Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 81
    #12   16. maj 2009 jep der er/har været problemer med udsætter ved jævn fart på 3sfe motoren og der er egr systemet der gør det, hvis der er dette er der 2 mulige løninger enten at justere afstanden på tændrørne til 1.2 mm." hjælper dog ikke altid ellers tage vacumslangen af egr ventilen men husk at proppe slangen af og sætten den på igen når den skal til syn.
    hvis det er noget nyt den er begyndt på og aldrig har gjort det før er det ret sikkert din lambdasonde. symtomerne på detter er oftes af den hugger og ikke rigtig vil trække når den er varm men når man træder speederen over et bestemt punkt ca 1/2 til 2/3 ned så forvinder det og den trækker normalt lige ind til du vil accelrere let igen


  • David B
    David B Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 81
    #13   16. maj 2009 glemte lige at der næsten altid er lagret en fejlkode hvis det er lambdasonden så ville nok være smart at få læst fejl ud, det gøres meget simpelt på den model, kan gøres uden computer eller noget behøver bare et stykke ledning. og en der bare ved lidt om toyota. hvis du er fra kbh området gør jeg det gerne tager max 5 min. skal dog så bare have en til at slå koden op i en værkstedshåndbog hvis ikke bare man kan google den

  • #14   16. maj 2009 ja EGR ventilen er også en mulighed. det kan så men også være en defekt bankesensor. som vi har været inde på kan det være lidt er hvert. så der skal udmåles og kontrolleres. . .

  • David B
    David B Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 81
    #15   16. maj 2009 er nu temmelig sikker på det er et af de 2 problemer jeg har beskrevet. især lambdasonde da den ikke regulere ved fuld gas og tit heller ikke vil kunne mærke det i tomgang. og da den først skal varmes op vil det presis som beskrevet heller ikke mærkes de første minutter . og med alt respekt til toyota men så køre de med meget forældet styresystemer som tit ikke går i nødprogram og derved ignorere fejlen men bare køre efter den forkerte modtaget værdi fra det defekte komponent.
    men skal da ikke kunne udelukke at det kan være andet, det skal man jo aldrig gøre ved fejlsøgning


  • #16   18. maj 2009 hvor mange bilmærker er det lige der benytter sig af et direkte nødprogram på biler før omkring 1998. . . det er vidst meget begrænset. desuden er det også utrolig begrænset hvor mange motorstyringer der går i nødprogram pga. udsættere. selv moderne commonrail diesel biler med udsættere pga. dyse fejl går langt fra altid i nødprogram. Nok om det . . .

    desuden vil styringen ikke kunne melde fejl på f.eks. lamdasonden med mindre den er afbrudt eller ikke regulere. men den nogenlunde holde svingningerne og regulere indenfor ca. minimum 1 gang i sek er syringen dum nok til ikke at melde fejl. styringen kan jo heller ikke melde fejl på et signal med støj på.
    Generelt er motorstyringer ikke klogere ind dem som har designet dem og det er sgu begrænset hvad den enlig fortæller os når det kommer til stykket.

    frem med de gammeldags målepinde og et scoop, så er den fejl hurtig fundet. . .


  • David B
    David B Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 81
    #17   18. maj 2009 stort alle europæiske biler går i nødprogram og ignorere det forkerte signal og tænder motorlampen. ved godt at de fleste japanere ikke gør da de er lysår bag efter. ikke at det er dårligt da de jo for det meste holder bedre end så meget andet. og har intet imod toyota har selv en jeg er meget glad for
    skal faktisk kun meget få fejl til før de registreres hvis vi snakker moderne europæiske biler også tilbage til 98.
    citroen har feks kørt med multiplex styresustemer siden 99 og med motorcomputere der var programerbare siden ca 94 og de har alle også mulighed for at ignorere fejlsignaler
    alt den tid jeg arbejdet hos toyota var det tit men, ikke altid motorstyring satte fejl på feks lambasonder osv. hvis disse var defekte
    og hvis det køre så dårligt som beskrevet så er det ikke bare fordi den ikke regulere hurtigt nok mere hvis det altså er lambdasonden vi snakker om
    nok om det håber vi får svar på hvad det er fejlen var når den bliver fundet, kunne være interrasant.


  • #18   10. maj 2010 har samme problem med min men den gør det ved bestemte hastigheder.. og har fået afvide at det nok er giveren i strømfordeleren? føgler lige med her for at se..

  • #19   11. maj 2010 Tråden har været død i 1år ? . . .

  • #20   11. maj 2010 det havde jeg ski ik lige set:-S

Kommentér på:
Carina E sætter ud

Annonce