{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Daniel J
Daniel J
Tilmeldt:
6. jan 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17

Magicar 870AS generator måling {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har installeret en magicar alarm men magicar kan ikke se at motoren er tændt. Jeg har målt at der er spænding fra generator ind til magicar.
I programmerings menu 1 har jeg valgt "Alternator"

Nogen forslag

Med venlig hilsen

Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Magicar 870AS generator måling
  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #1   20. maj 2009 Sæt den på "Noise sensing" istedet.

  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #2   20. maj 2009 Hvor er det der er noget med Noise sensing? Evt. side i manual?
    Jeg har prøvet med Alternator og Revs


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #3   21. maj 2009 Det er sgu egentligt ikke sikkert at 870 har den mulighed med Noise sensing, jeg har kun rodet med 902 som har.

    Hvor har du koblet den til, da du forsøgte med rev?

    Det med generator målingen kan godt være noget lort, da spændingen skal være 5V med tænding på og motor slukket, og mellem 7V og 14V med motor startet.

    Omdrejningssignal plejer at være meget nemmere, men det kræver at du har et måleinstrument der kan måle Hz og ved hvorhenne du skal lede.


  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #4   21. maj 2009 Jeg har nu fået det til at virke.. Troede bare at røgen på displayet kom hvis man også selv havde startet bilen men det er åbenbart kun ved fjernstart.
    Desværre ved fjernstart kommer røgen nogen gange kun anden gang. Altså bilen starter og slukker så igen for så at starte igen og så kommer røgen og bilen holder sig i gang.
    Men det kan godt være det har noget med de 5V at gøre. Har set det i brugsanvisningen men et andet sted står der at den skal have 0V eller 12V bare de ville bestemme sig smiley
    Tror ikke den har noise sensing..
    Jeg har hele tiden haft ledningen på generatoren så derfor kan jeg egentlig ikke konkludere noget med REVS.
    Tror jeg vil lave et forsøg med de 5V fra en ekstern kilde men det bliver først om en uges tid. Ellers må jeg på jagt efter omdrejningstælleren.

    Tak for input..


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #5   21. maj 2009 Tror ikke 5V fra en ekstern kilde vil lykkedes, da potentialet ikke er det samme som bilens.

    Det med at den ikke kan holde sig i gang i første hug, er helt sikkert pga den måde den "læser" om bilen er startet. Jeg ville gå efter omdrejningssignalet, det er meget mere sikkert.

    Hvis du søger på din motortype og "ecu pinout", så kan du sikkert finde et diagram over ledningerne udfra motorstyringen. Heriblandt kan du finde omdrejningssignalet, forudsat at bilen har omdrejningstæller originalt.
    Din søgning vil se således ud, hvis din bil er en Corolla GT/GTi: "4A-GE ecu pinout".


  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #6   22. maj 2009 Angående de 5V er det bare at sætte forsyningens stel sammen med bilens. Men har fundet ud af at det har noget ACC at gøre det er ikke altid at magicar levere spændingen på ACC og når den ikke gør det så kommer der ikke signal fra det generator punkt jeg har taget fra. Jeg vil forsøge mig med et relæ på ACC udgangen på magicar. Hver gang bilen ikke holder sig i gang mangler den generator spænding og ACC

  • tommy w
    tommy w Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   27. maj 2009 hmm har samme problem på min . bilen starter op og starteren køre for lang tid inden den slipper . så køre motoren 5 sek derefter for så at slukke . det gør den 3 gange . så tror heller ikke min ledning til generatoren fungerer ...

  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #8   28. maj 2009 Det lader til at ACC først kommer efter magicaren har fået signal om at bilen er startet. Det der altså er i vejen er at generatoren ikke altid lader når der ikke er højt nok for brug på bilen. Det er der altså ikke når magicaren først starter for ACC (Tilbehør) når bilen er startet og magicaren har fået generator signal.

    Bil startet med ACC (Nøgle i tændingen) -> Generator signal -> Magicar holder bilen igang

    Bil startet uden ACC (Magicar fjernstart) -> Intet generator signal -> Bilen slukker

    Jeg vil forsøge at finde omdrejningstælleren som Martin K har foreslået

    Tommy W har du målt på generator signalet når du starter bilen med nøgle og så når magicar fjernstarter?


  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #9   31. maj 2009 Jeg har nu fundet omdrejningstæller signalet og alt virker som det skal

    Tak for hjælpen


  • tommy w
    tommy w Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   5. jun 2009 hej daniel .
    hvor har du fundet omdrenings signalet henne . på ledningerne ved instrument ? eller har du taget det ved udgang fra styreboks ?
    kan man finde det med et multimeter ? hvis hvad skal det stå på for at se spændingingen ?


  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #11   6. jun 2009 Jeg fandt det på speed"O"meter modul men jeg havde også en haynes bog. Jeg kunne måle signalet med mit fluke multimeter når den stod i Hz DC området så ændre frekvensen sig når jeg gassede op

  • tommy w
    tommy w Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   6. jun 2009 der er ihvertfald ingen strøm fra generator ved fjernstart . kun ved start med nøgle . tænkte på om ikke det var muligt at tage den ved knastaksel føleren ? eller skal man helst undgå at blande alarmen sammen med den ..

  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #13   7. jun 2009 Jeg tror det er pga. at magicar ikke tænder for ACC ved fjernstart at strømforbruget ikke er højt nok til at der kommer ladespænding fra generatoren.

    Jeg ved ikke om du kan bruge knastaksel føleren > Ved ingenting om denne.

    Men hvis du har en omdrejningstæller ville jeg bruge den. Jeg fjernede hele speed"O"meter modulet og målede på de løse ledninger


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #14   7. jun 2009 Hvis ikke man har omdrejningstæller i bilen, så kan man også tage omdrejningssignalet ude på tændspolen. Jeg ville ihvertfald ikke begynde at smelte mig ind på knastføler, man kan nok risikere at forstyrre mere end godt er.

    Jeg bruger altid omdrejningssignal når jeg monterer en alarm med fjernstart, eller Noisesensing hvis det er en Magicar 902. Det er endnu nemmere end omdrejningssignal smiley


  • tommy w
    tommy w Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   24. jun 2009 når har fundet det rigtige signal ved spedomoteret . så nu funker det .
    men har lige et spørgsmål . når man aktivere fjernstart , skal der så gå de 20 til 30 sek inden den starter? er det normalt . eller kan man indstille den til at starte med det samme . man skulle tro det var monteret til en gammel diesel . og derved vente de antal sek , for at forvarme gløderør .


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #16   24. jun 2009 Man kan godt forsinke start, hvis f.eks det er en diesel. Normalt går der 5-10 sek. før bilen starter, så det kan da godt være at du har diesel-indstillingen aktiv.

Kommentér på:
Magicar 870AS generator måling

Annonce