638 visninger
|
Oprettet:
Opel kadett 86 går ud? {{forumTopicSubject}}
min Kadett fra 86 er begyndte i går aftes at gå ud når jeg kørte, lige pludselig lyser advarselslampen og batterilampen og så går den ud, men kan starte igen med det samme? jeg har også kun meget lidt lys foran og kan kun få langt lys på ved at trække den ud mod mig selv så jeg skal blive ved med at holde den, hvad kan der muligvis være galt? håber nogle kan hjælpe
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
* Relæ for langt lys
* kontakterne forbundet til lys-armen ved rat-stammen
Det skulle løse problemet med det lange lys... det at den går ud, tror jeg løses ved at fejlsøge følgende
* Karburatorens vaccumslanger (skift dem først som sidst)
* Flexi-slangen fra manifolden til luftfilter (min gamle passat og kadett havde samme karburator og der gik der en slange fra manifold til luftfilter, så der bør også være en på kadett) går ud fra det er en Pierburg E2 karburator der sidder på den...
Alternativt kan det også være tændingsdele som
*Rotor
*Rotorhus
*Tændkabler
*Tændspole
* Tændrør
men - jeg tor nu du skal prøve at skifte vaccumslangerne først - koster en 30 kr for en meter hos din lokale traktormekaniker... husk også at skifte den der sidder bag på, og som næsten ikke er til at komme til.... Afmonter evt. karburatoren vha. de skruer der går ned oven fra - er ikke så farligt som det lyder.. husk også at skifte EN slange ad gangen så du ikke går vildt i dem... tjek også vaccum-låse-dåserne just in case.
Opel kadett 86 går ud?